מיקרוסופט, eBay וטנסנט ישקיעו 1.4 מיליארד דולר בענקית המסחר האלקטרונית פליפקארט

החברה היא תואמת אמזון שמספקת שירותי מסחר קמעונאי מקוון להודו וההשקעה נחשבת כסבב הגיוס הגדול ביותר של החברה ההודית, ששווייה מוערך כעת בכ-11.6 מיליארדי דולרים

פליפקארט. יח"צ

חברת פליפקארט (Flipkart) – ענקית מסחר אלקטרוני מובילה בהודו – הודיעה השבוע (ב') כי קיבלה השקעות בהיקף של 1.4 מיליארד דולר מהחברות eBay, מיקרוסופט (Microsoft), ו-טנסנט (Tencent), מה שהעמיד את שווי החברה כעת על 11.6 מיליארדי דולרים.

ההערכה הנוכחית נמוכה משווי 15 מיליארד הדולרים, שממנו נהנתה החברה כאשר גייסה כספים בספטמבר 2015, אך עם זאת יש להניח כי ההערכה תרחיב בכל זאת את היכולות הטכנולוגיות של פליפקארט לקראת ניסיונותיה להשיג אפילו נתח גדול יותר מהשוק הדיגיטלי ההולך וגדל של הודו.

שיתופי פעולה מהותיים

כחלק מהעסקה תמכור eBay את העסק ההודי שלה, eBay.in, ל-פליפקארט תמורת מניות; עם זאת, היחידה תמשיך לפעול כישות עצמאית. ההשקעה של eBay נתמכה גם במזומן בהיקף של 500 מיליון דולר.

היחידה הסינית של טנסנט, ספקית מובילה של שירותי ערך מוסף באינטרנט, תהפוך ל"משקיע אסטרטגי", ותביא איתה ניסיון בקישור בין רשתות חברתיות לבין מסחר אלקטרוני.

סבב הגיוס הוא הגדול ביותר בהיסטוריה של פליפקארט ב-10 השנים לקיומה, ולמעשה הופך את שלושת חברות הטכנולוגיה לחלק מקבוצה קיימת של משקיעים, שכוללת את החברות Naspers Group, Tiger Global Management, Accel Partners ו-DST Global.

מהמטה של פליפקארט בבנגלור, קרנטקה, שבהודו נשלחה הודעה לעיתונות ובה צוטטו מייסדי החברה, סאצ'ין בנסאל ובני בנסאל: "אנו שמחים כי טנסנט, eBay ומיקרוסופט – כל תחנות הכוח החדשניות – בחרו להשתתף איתנו במסע בהודו. בחרנו את השותפות האלה על סמך ההיסטוריה הארוכה של תעשיות חלוציות והמומחיות והתובנות הייחודיות שכל אחת מהן מביאה לליפקארט. העסקה הזו חוזרת ומאשרת את נחישותנו לזרז את הטרנספורמציה של המסחר בהודו באמצעות טכנולוגיה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים