תקן חדש לזיכרונות RAM – החל מהשנה הבאה

התקן, DDR5, אמור להציג מגוון רחב של שיפורים לעומת הדור הנוכחי של הזיכרונות, DDR4 ● אין לצפות לרכיבים המבוססים עליו עד 2020

התקן החדש של זיכרונות ה-RAM - בטווח הנראה לעין. צילום אילוסטרציה: BigStock

תקן חדש לזיכרונות RAM למחשב האישי ולשרתים יוגדר באופן סופי במהלך השנה הבאה. התקן, DDR5, אמור להציג מגוון רחב של שיפורים לעומת הדור הנוכחי של הזיכרונות, DDR4.

לפי ארגון התקינה JEDEC, הזיכרונות החדשים יציעו יעילות רבה יותר מבחינה חשמלית, מה שאומר שהם יהיו חסכוניים יותר מבחינת צריכת אנרגיה. עם זאת, רוחב הפס וצפיפות הרכיבים יהיו משופרים ויחול שיפור בתעבורת הנתונים בכל אחד מערוצי הזיכרון הפעילים.

הארגון טוען בנוסף שממשק המשתמש של הרכיבים החדשים יהיה פשוט יותר – מול שרתים ומול מחשבי קצה כאחד, כך שניתן יהיה להתקינם בקלות רבה יותר תוך בניית תושבות פשוטות יותר. מכאן שמעבר לביצועים המשופרים, גם ניהול הכוח שלהם יהיה קל יותר ועל פני מרחב גדול של יישומים.

על אף שהתקן אמור להגיע למעמד סופי בשנה הבאה, אין לצפות לרכיבים בפועל עד 2020, ואולי אף מאוחר יותר, כי זה פחות או יותר זמן המחזור הנדרש ללימוד והתאמה של המערכות ולוחות האם ושאר הפלטפורמות במקרה של שילוב זיכרון חדש. כך, לדוגמה, DDR4 הוצג כתקן סופי במהלך 2012, אולם הוא היה לזמין באופן מסיבי ושימושי באמת רק במהלך 2015.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים