כחלון למוסדיים: הגדילו את ההשקעות בהיי-טק הישראלי

"המצב הנוכחי, בו רוב הכסף המושקע בענף זה הוא זר, מונע מהאזרחים הישראלים ליהנות מההצלחות שלו", אמר שר האוצר ● בפגישה עם ראשי IATI סוכם כי האוצר והאיגוד ידונו בנושא עם המשקיעים המוסדיים

שר האוצר, משה כחלון. צילום: קובי קנטור ז"ל

שר האוצר, משה כחלון, קורא למשקיעים המוסדיים להשקיע יותר בהיי-טק הישראלי – כך אמר במהלך פגישה שערך אמש (א') עם ראשי האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).

לדברי כחלון, "תעשיית ההיי-טק היא חוד החנית של הכלכלה הישראלית. המצב הנוכחי, בו רוב הכסף המושקע בענף זה הוא זר, מונע מהאזרחים הישראלים ליהנות מההצלחות שלו. השקעה של המוסדיים הישראלים בתעשיית ההיי-טק המקומית תסייע בהגברת הצמיחה, הוספת מקומות תעסוקה וצמצום הפערים החברתיים".

הוא אמר את הדברים בעקבות פנייה של ארגון IATI, שמחה על כך שהמוסדיים לא משקיעים מספיק כספים בענף, ודאי לא בפרופורציה ביחס להשקעות הזרות. בדו"ח שהגיש הארגון נכתב כי רק כ-4% מהכסף שנכנס להיי-טק המקומי הוא ישראלי והמקור של 96% ממנו הוא ממשקיעים זרים. עוד כתוב בו שרק בין 0.2% ל-0.3% מ-1.5 טריליון השקלים המנוהלים על ידי הגופים המוסדיים מושקעים בהיי-טק הישראלי.

ארז צור, יו"ר משותף ב-IATI, אמר לשר האוצר כי "יש להביא להעלאה מיידית של ההשקעות ממשקיעים מוסדיים ישראליים בתעשיות ההיי-טק ומדעי החיים – הן באופן ישיר והן דרך קרנות ההון-סיכון. ההיי-טק הוא תעשייה מובילה בישראל וככזו, עליה להישען יותר על משקיעים ישראלים ולא להסתמך רק על השקעות זרות. אנחנו רואים כחובה לאומית שגם אזרחי מדינת ישראל ייהנו מהפירות הצלחת התעשייה".

בסיום הפגישה סוכם כי הפורום, בראשות כחלון, ייפגש בשבועות הקרובים עם הגופים המוסדיים בכדי לקדם את המלצות הדו"ח. בין היתר, מומלץ בו להחריג השקעות בקרנות הון-סיכון ישראליות ממגבלת ה-0.25% של תשלום דמי ניהול לגופים אחרים; להתאים את המיסוי על דמי הצלחה, כך שלא תהיה מוטיבציה שלילית לגיוס כספים ממוסדיים ישראלים; לקבוע פטור מלא ממע"מ על דמי ניהול למוסדיים הישראליים – כפי שיש כיום על כסף זר; ולמסות דמי הצלחה כרווחי הון, כפי שקורה בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים