טראמפ האשים את אובמה בהאזנות סתר וטען לפרשת ווטרגייט חדשה

הנשיא דונלד טראמפ בחר (שוב) לצייץ ולעשות קצת רעש, כשהפעם האשים באופן נחרץ את קודמו בתפקיד כי הוא אחראי להאזנות שבוצעו במהלך קמפיין הבחירות לטלפונים שלו, ואיים על אובמה בתביעה

מישהו שומע אותי. אילוסטרציה: Trodler/BigStock

פקיד בממשל טראמפ אמר לקוסטה רוברט, עיתונאי מהוושינגטון פוסט (Washington Post), כי הצוות בבית הלבן ציפה לסוף שבוע רגוע ונינוח, אחרי שבוע של עליות ומורדות בסגנון האופייני לתקופת כהונתו הקצרה של הנשיא החדש. אבל בשבת בבוקר התעוררו מספר יועצים של טראמפ מסערת ציוצים חדשה שלא ציפו לה ושיזם לא אחר מאשר הבוס שלהם.

על פי המתואר בכתבה ב-Vanity Fair, דונלד טראמפ נכנס לטירוף חסר תקדים בטוויטר (Twitter), אפילו במושגים שלו, וצייץ מספר תיאוריות קונספירציה כנגדו, שכמובן לא כללו שמץ ראיות שיגבו אותן.

פרשת ווטרגייט חוזרת?

בעיקר הרחיק לכת טראמפ עת צייץ טענות כי הממשל של קודמו, ברק אובמה, צותת לטלפונים במגדל טראמפ לפני הבחירות. בציוץ המקורי שלו כתב טראמפ: "האם זה חוקי שנשיא מכהן יבצע "ציתות" במירוץ לנשיאות לפני הבחירות? נדחה על ידי בית המשפט בעבר – שפל חדש"!

כשעה לאחר מכן צייץ הנשיא שוב וכתב: "אני מוכן להתערב שעורך דין טוב יכול לבנות תיק גדול מהעובדה שהנשיא אובמה צותת לטלפונים שלי באוקטובר, זמן קצר לפני הבחירות!".

מספר דקות לאחר מכן הוא הוסיף: "כמה נמוך ירד הנשיא אובמה לצותת לטלפונים שלי במהלך תהליך הבחירות המקודש מאוד. זה ניקסון/ווטרגייט. איש חולני"!

בדבריו אלו השווה למעשה טראמפ את קודמו אובמה לנשיא ה-37, ריצ'רד ניקסון, ולפרשת ווטרגייט (Watergate) שבה כיכב, ואשר טלטלה את ארצות הברית בין השנים 1972 ל-1974. מדובר באחת מהשערוריות הפוליטיות הגדולות ביותר שחוותה המדינה מעודה. הפרשה החלה בחשיפת פעולות בלתי חוקיות שננקטו על ידי אנשי ממשל ניקסון נגד מחאת הדמוקרטים על מלחמת וייטנאם. בהמשך נחשפה גם קלטת ובה ראיות חותכות לפעולות אלו.

הסערה הציבורית והמשפטית שהביאו החשיפות איימו לסלק את ניקסון מכס הנשיאות, אבל זה הקדים את המהלך והתפטר. בכל הנוגע בדברי טראמפ על אובמה – על פי טענת הטיימס (Times), לדברים אין כל שחר ולא נמצאו להם כל הוכחות עד היום.

רק שקרן יכול

הדינמיקה בין אובמה לטראמפ הייתה מאז ומתמיד מקור לקונספירציות. טראמפ אפילו החל את הקריירה הפוליטית שלו על ידי חשיפת תיאוריית שווא שגרסה כי אובמה לא היה אזרח ארצות הברית מלידה. אולם סערת הציוצים של שבת בבוקר הביאה את הדברים למקום חדש.

"דבר לא נמצא, זה מקרתיזם!", צייץ טראמפ עוד בחשבון הטוויטר שלו, שוב מבלי כל ראיות המגבות את דבריו.

בן רודס, מיועציו הקרובים של אובמה במהלך כהונתו, צייץ בתגובה לדברי טראמפ ואמר כי נשיא אינו יכול להורות על האזנות על פי חוק. "הגבלות אלו הוטלו על מנת להגן על אזרחים מפני אנשים כמוך". בתגובה לאיום בתביעה ענה רודס לנשיא המכהן: "אף עורך דין לא יכול לעשות זאת, רק שקרן יכול. האם זו התנהגות 'נשיאותית' לכנות כך את קודמך בתפקיד"?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים