עסקת ענק לאדם נוימן: סופטבנק תשקיע מיליארדי דולרים ב-WeWork

החברה, שמציעה מתחמי עבודה לסטארט-אפים וליזמים, תקבל מהענקית היפנית שני מיליארד דולר עם חתימת ההסכם ועוד בין מיליארד לשניים בהמשך השנה הנוכחית ● הערכות: WeWork רוצה להתרחב לנדל"ן למגורים

בימים הזוהרים. אדם נוימן, מנכ"ל ומייסד-שותף של WeWork ובנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל באותו הזמן. צילום: עומרי שפירא

WeWork, שמציעה מתחמי עבודה לסטארט-אפים וליזמים ושבין מייסדיה אדם נוימן הישראלי, עומדת לקבל השקעה של עד ארבעה מיליארד דולר מסופטבנק (SoftBank).

על פי ההסכם המתגבש, ההשקעה תעמוד על שני מיליארד דולר כעת ועוד בין מיליארד לשניים במהלך השנה – לפי השיקולים של סופטבנק.

WeWork נוסדה ב-2010 על ידי נוימן ומיגל מקלבי המכסיקני והמטה שלה נמצא בניו-יורק, שם היא גם רשומה. היא מציעה השכרת משרדים מרוהטים על בסיס חודשי, ולפיכך ניתן להגדיל או לצמצם את השטחים במידת הצורך. המתחם הראשון שלה היה בברוקלין ומאז היא התפתחה לסניפים רבים ברחבי העולם, כולל בישראל.

מדובר בחברה עם קצב צמיחה מהיר מאוד, שכן בסוף השנה החולפת היא הייתה שווה כ-17 מיליארד דולר ועם השלמת העסקה, השווי שלה יגיע ליותר מ-20 מיליארד.

סופטבנק היא חברת IT ואינטרנט יפנית שהוקמה ב-1981 על ידי מסיושי סאן ויש לה נכסים בשווי של כ-20.7 טריליון ין (כ-185 מיליארד דולר). היא החברה השלישית בגודלה ביפן, אחרי טויוטה (Toyota) ומיצובישי (Mitsubishi).

גורמים המקורבים לעסקה סבורים שהחברה היפנית מעוניינת לגוון את פעילות מעבר לעסקי הליבה שלה – כאמור, בתחומי ה-IT והאינטרנט. כמו כן, קיימות הערכות שלפיהן WeWork רוצה להרחיב את פעילותה מנדל"ן למשרדים לנדל"ן למגורים, ולא מן הנמנע שההון העצום שייכנס בקרוב לקופתה מסופטבנק ישמש לצורך זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים