מה עשה נסיך הולנד בביתן הישראלי ב-CES?

לדברי מיקי אדמון, מנהל מחלקת ההיי-טק במכון הייצוא, "הנסיך קונסטנטין עומד בראש עמותת Startup Delta - שמבקשת לקדם את כלכלת הסטארט-אפים בהולנד, שאין בה מערכות תומכות כמו בארץ; על כן, הוא בא ללמוד מאיתנו"

מימין: הנסיך קונסטנטין, בנו של מלך הולנד וילם, ומיקי אדמון, מנהל מחלקת ההיי-טק במכון היצוא האחראי על הביתן הישראלי ב-CES. צילום: אבי בליזובסקי

"נסיך הולנד בא ללמוד מאיתנו כיצד מפתחים כלכלת סטארט-אפים", כך אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים מיקי אדמון, מנהל מחלקת ההיי-טק במכון הייצוא האחראי על הביתן הישראלי ב-CES.

לדבריו, "הנסיך קונסטנטין, בנו של מלך הולנד  וילם, עומד בראש עמותה בשם Startup Delta שמבקשת לקדם את כלכלת הסטארט-אפים בהולנד, שאין בה מערכות תומכות כמו בארץ".

בביתן הישראלי, שאגב שוכן בשכנות לביתנים של הולנד וצרפת, השתתפו נציגים מ-15 חברות, רובם סטארט-אפים, וחלק ניכר מהם עוסקים בהתקני אינטרנט של הדברים מסוגים שונים.

הכל מוכן מראש עבור החברות

אדמון הסביר כי "ההשתתפות של ישראל היא במסגרת ביתן לאומי במכון הייצוא במתחם החדשנות של תערוכת CES המכונה Eureka Park. הביתן הלאומי נותן לחברות שמשתתפות שירות מלא של פלאג אנד פליי".

"החברות מגיעות לפה והכל מוכן עבורם – פוסטרים, תשתית אינטרנט, חשמל – כל אחד לפי הצרכים שלו. בנוסף לכך, מוכן גם מערך של פגישות מתואמות מראש על פי קהלי המטרה שהם מכוונים עליהם, כאשר כל תהליך הפגישות נעשה על ידי הנספחויות המסחריות של משרד הכלכלה, בעיקר הנספחות בסן פרנסיסקו אך גם ברחבי העולם – יפן, איטליה, גרמניה ועוד".

דגן אלוני, ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, הגוף שאחראי על כל הנספחויות המסחריות ברחבי העולם, הוסיף כי "השנה תואמו מאות פגישות עוד לפני התערוכה".

כיצד לקדם את חברות ההזנק?

מבחינת תחומי עניין, אמר, "הגיע לפה מקבץ מאוד מרשים של החברות המובילות בעולם בתחומים מאוד מגוונים, כשבסופו של דבר מחפשים את הפתרונות כדי להגיע לעידן הדיגיטלי עם המוצר שלהם – אם זה יצרניות רכב, מכשירים סלולריים, חברות בתחום הרפואי שמחפשות פתרונות רפואה מרחוק, ערים חכמות ובתים חכמים".

הראיון התקיים ביום האחרון לתערוכה, ואדמון מסכם את ההשתתפות הישראלית כהצלחה. "הפעילות פה מאוד מרשימה כי מגיעים גם חברות מובילות וגם דרגים בכירים. היה פה מנכ"ל HP Inc, נשיא לוריאל (L'Oreal), ה-CTO של LG – וזה מסמל על  הרצינות של הפגישות".

"אנחנו מבינים כי בפגישות של השנה שעברה היו הצלחות שהתבטאו בעסקאות גדולות במהלך השנה. הביתן הישראלי מיתג את עצמו כמרכז מאוד מרשים של חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת, וזה בא הפעם לידי ביטוי".

לדבריו, "המודל הזה של הכנת הפגישות מראש גרמה לכך שהביתן ההישראלי היה מוצף, בעוד הביתנים הסמוכים כגון אלו של קוריאה, צרפת הונג קונג וסין – היו די שוממים. אין להם מודל דומה לזה של מכון היצוא שלנו בצורה שבה הוא עובד. זו הסיבה שנסיך הולנד הגיע לבקר. ייעוד הארגון שלו הוא לקדם חברות סטארט-אפ, והוא פשוט הגיע כדי להתרשם וללמוד ממדינת ישראל כיצד לקדם את חברות ההזנק הטכנולוגיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים