פייסבוק חושפת בעיות עם הכלים המשמשים מפרסמים

ענקית הרשת החברתית חשפה סדרת בעיות שכללו עד היום כלים שבהם עושים שימוש מפרסמים וחברות תקשורת בכדי לאמוד את הקהלים שלהם בפלטפורמה ● החברה הבטיחה שהיא שוקדת על תיקון הכשלים שזיהתה

פייסבוק. צילום: BigStock

הפרסום ברשתות החברתיות מהווה כיום את אחד מהאמצעים היעילים ביותר להגיע לקהלים גדולים ומפולחים מאי-פעם. מלכת המדיה החברתית – חברת פייסבוק (Facebook) היא ככל הנראה האטרקטיבית ביותר מבין הפלטפורמות הרבות בעבור המפרסמים השונים, אלא שלאחרונה היא מתמודדת עם סדרת גילויים שמעידה על כך שהמדדים שהיא מספקת אינם מדויקים לעיתים.

החברה הודיעה בפוסט, שהתפרסם בסוף השבוע (ו') בבלוג שלה, שזיהתה בעיות בשלושה תחומים: החישובים של הקהל המשוער והפוטנציאל להגיע אליו; הדרך שבה החברה מדווחת על תגובות לקטעי וידאו חיים; ו-כיצד מדדי כפתורי ה-Like וה-Share מושווים למדדי שאילתות החיפוש בסלולר. כל שלושת הבעיות מתייחסות למידע שפייסבוק חולקת עם מפרסמים וחברות תקשורת אודות קהלי היעד שלהם.

כדי לפתור את הסוגיות הודיעה הענקית שבכוונתה לעדכן את האופן שבו היא מחשבת נתונים המופיעים בכלי המציג הגעה לקהל משוער, ושהיא משפרת את המתודולוגיה שלה לצורך חריגה אל מעבר לנתונים הידועים של גדלי קהל פוטנציאליים.

פייסבוק הוסיפה והודיעה שתעשה שינוי לאופן שבו היא מקצה תגובות גולשים להזרמות הווידאו החיות. פייסבוק אמרה שהיא פועלת כדי לפתור אי-התאמה בין פרטי ההצבעות ב-Like והשיתופים באמצעות Share, להזנת כתובת אתר בשורת החיפוש של פייסבוק באפליקציה לניידים.

הגילויים הללו בנוגע לשיטות מדידת הקהל בפייסבוק אינם הראשונים. למעשה החברה חושפת בעיות שונות בכלי הפרסום זו הפעם השלישית בתוך מספר חודשים.

בחודש ספטמבר מסרה פייסבוק כי גילתה שגיאה באופן שבו היא מחשבת את זמן הצפייה הממוצע בקטעי וידאו על פלטפורמת מדיה החברתית, ואז ייעלה את הכלי כדי שזמן הצפייה הממוצע שהיא מדווחת עליו למפרסמים יהיה ראלי יותר. אחר כך, לפני כחודש, שוב הודיעה הענקית שהיא תבצע שינויי בכלים שלה ועדכון למדדים שלה, בכדי "לתת לשותפינו ולתעשייה יותר בהירות וביטחון בתובנות שאנו מספקים".

פייסבוק הבהירה שהיא חושפת סוגיות שגילתה לצורך שקיפות. הפוסט של יום ו' היה השני בסדרת פרסומים שהחברה מכנה Metrics FYI, שאותם היא מעלה בבלוג שלה. "אנחנו יודעים כמה זה חשוב להיות פתוחים בנוגע לעדכונים משמעותיים שאנו עושים במדדים שלנו, ולכן יצרנו ערוץ זה בכדי לקבל מידע קבוע על שיפורי מדדים", הצהירה פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים