איזה דפדפן יותר בטוח? תלוי אם שואלים את Windows 10

בכדי לקדם את Edge, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט תשתמש בערכת הטיפים והעצות שלה כלוח פרסומות עבור הדפדפן, תוך כדי לכלוך סמוי וקליל על המתחרים

או אני - או כלום. Edge

כרום (Chrome), הדפדפן של גוגל (Google), הוא כיום הדפדפן המוביל בעולם המחשבים. מיקרוסופט (Microsoft), שהדפדפן שלה – אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) שלט פעם בשוק הזה, רואה כיצד נתח השוק של כרום הולך וגדל בכל חודש לאחר שכבר עבר את קו ה-54%, ומצד שני הדפדפן החדש שלה Edge בקושי הגיע ל-5% מנתח השוק.

בכדי לנסות לקדם את הדפדפן החדש שלה, ולאור העובדה שנתח השוק של כלל גרסאות אינטרנט אקספלורר כבר מתקרב לירידה מתחת ל-20%, במיקרוסופט החליטו לנצל את הכלי הכי חזק שיש להם עכשיו: Windows 10. וכן, זה קצת מזכיר נשכחות.

החברה משתמשת במערכת הטיפים והעצות של מערכת ההפעלה שלה כלוח פרסומות עבור Edge. כשהמערכת מזהה שדפדפן ברירת המחדל אינו Edge, אלא כרום או פיירפוקס (Firefox), ישנה אפשרות שבשורת המשימות, בסמוך לכפתור "התחל" וצלמית החיפוש, תופיע הצלמית של Edge שהנחת העכבר מעליה תגרום להופעת בלון שמספר מדוע Edge עדיף.

"לחצו לפרטים נוספים"

כך, לדוגמה, ההודעה יכולה להיות: "Edge יותר בטוח מפיירפוקס. הוא חוסם 21% יותר רושעות שמקורן ברשתות חברתיות. לחצו לפרטים נוספים".

מנגנון והטיפים והעצות של Windows 10 פועל כברירת מחדל, כך שבדרך כלל אין בעיה למיקרוסופט לשלוח את העצה הזו למשתמשים במערכת ההפעלה. ניתן לבטל את ההודעות האלה דרך תפריט המערכת בהגדרות.

לפי דיווחים אחרים, מיקרוסופט משתמשת בשיטה נוספת כדי לקדם את הדפדפן. בעת לחיצה על קישור ביישום שמגיע מבית היוצר של החברה, לדוגמה תוכנת הדואר Outlook, לפני שדפדפן ברירת המחדל נפתח כדי להציג את עמוד האינטרנט המבוקש, אם הוא אינו Edge מופיע חלון שמציג את דפדפן ברירת המחדל בשורה הראשונה, מציב בתיבה מתחתיו את Edge ובהמשך עוד דפדפנים. רק שליד Edge מופיעה פרסומת קטנה: "דפדפן שאפשר לעשות איתו הרבה יותר". אם משאירים את הסימון על דפדפן ברירת המחדל ולוחצים על אישור, בדרך כלל התיבה הזו לא מופיעה שוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים