מערכת נט המשפט – עכשיו האפליקציה

היישומון מיועד לעורכי דין ויאפשר להם להתעדכן במצב התיקים ובמועדי הדיונים באמצעות המכשירים הניידים ● בעבר התגלו ליקויים רבים בנט המשפט, שאף הגיעו לדו"חות של מבקר המדינה

נט המשפט - גם בנייד. בתקווה שלא תהיינה בעיות...

הנהלת בתי המשפט השיקה בימים אלה אפליקציה חדשה של נט המשפט, שמשמשת לקבלת מידע על תיקים המתנהלים במערכת. האפליקציה, שפותחה על ידי אגף המחשוב בהנהלת בתי המשפט, מאפשרת לעורכי הדין שברשותם כרטיס חכם לקבל מידע ולהתעדכן במצב התיקים אונליין מכל מקום ובכל זמן, גם במכשירים הניידים.

עד כה ניתן היה להתעדכן במצב תיק תלוי ועומד באמצעות פנייה למרכז המידע, גישה פיזית לבית המשפט או במערכת האינטרנטית.

האפליקציה החינמית מוצעת למכשירי iOS ואנדרואיד (Android) ועל פי הנהלת בתי המשפט, פרטיות השימוש בה מובטחת על ידי מערכת הזדהות אישית. זו תאפשר כניסה למערכת רק לאחר ביצוע הליך רישום באתר האינטרנט, באמצעות הכרטיס החכם.

האפליקציה תאפשר לעורכי הדין להתעדכן במצב התיקים, לעיין בהם, לעקוב אחר החלטות בית המשפט ולקבל מיילים. כמו כן, הם יוכלו לסנכרן עם היומן שלהם את המועדים שנקבעו לדיונים בתיקים שאותם הם מנהלים.

מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, אמר כי "האפליקציה מהווה נדבך נוסף בשיפור השירות של מערכת בתי המשפט עבור קהל עורכי הדין, המונה עשרות אלפי משתמשים. היקף הפעילות של עורכי הדין בנט המשפט רב משל כל אוכלוסיה אחרת ואנחנו רואים חשיבות רבה בייעול השימוש במערכת עבורם".

היסטוריה של בעיות וליקויים

השקת האפליקציה מגיעה לאחר שבעבר חוותה מערכת נט המשפט טלטלות רבות, ואף הגיעה יותר מפעם אחת לדו"ח מבקר המדינה. משתמשים רבים, ובהם שופטים, עובדי מנהלה במערכת בתי המשפט ועורכי דין, התלוננו על תקלות ובעיות בשימוש במערכת.

ואמנם, ב-2010 קבע המבקר דאז, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, כי נפלו ליקויים רבים בפיתוח ובהטמעת נט המשפט, בהם התארכות התהליכים, שהחלו ב-2003, ואיטיות המערכת. בהנהלת בתי המשפט הבטיחו לתקן את הליקויים, אולם דו"ח שפרסם המבקר שנתיים לאחר מכן הראה כי התיקונים בוצעו רק בחלקם.

כמו כן, תהליך פיתוח והטמעת נט המשפט עלה למדינה הרבה יותר מאשר תוכנן בתחילה והגיע לכחצי מיליארד שקלים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Google

    We came across a cool site that you could possibly enjoy. Take a search for those who want.

אירועים קרובים