אפל מחזירה מלחמה ל-Spotify וטוענת שהיא מפרה את כללי ה-App Store

בתחילה פיזר שירות המוזיקה הדיגיטלי טענות על כך שהחברה מקופרטינו עושה בתהליך האישור ב-App Store שלה שימוש כמו בכלי נשק ● בתגובה ענתה הענקית שמדובר בעומס של בולשיט

Spotify

אחרי ששירות Spotify טען כנגד אפל (Apple) שהיא גורמת חבלה חמורה לחברה ולקוחותיה על ידי דחיית עדכון יישום Spotify iOS, עכשיו משיבה הענקית מקופרטינו מלחמה שערה.

במכתב ששלח היועץ המשפטי אפל, ברוס סיוול, ליועץ המשפטי של Spotify, הורסיו גוטיירז, בסוף השבוע, ושפורסם אחרי שהגיע לידי חדשות BuzzFeed, נסתרו הטענות של שירות הזרמת המוזיקה מה-26 ביוני. בין השאר הטיח סיוול ב-Spotify כי "אנחנו מוצאים את זה מטריד שאתם מבקשים חריגה מהכללים שחלים על כל המפתחים, ומפיצים בפומבי שמועות וחצאי אמיתות על השירות שלנו".

מתחרות על אותה נישה

הקרב בין החברות – שמתחרות למעשה על אותה נישה ופלח לקוחות עם שירותיהן המוזיקליים (כשכמובן במקרה של אפל, שירות המוזיקה שלה וה-iTunes שלה מהווים רק זרוע אחת בין שלל עיסוקיה) – נסוב בנוגע לטענותיה של Spotify שאפל דחתה גרסה חדשה של האפליקציה שלה, בטענה שכללי ה"מודל העסקי" של החברה הופרו.

כמו כן טענה החברה שאפל התעקשה כי Spotify תשתמש במערכת החיוב של אפל, אם בכוונתה למכור מנויים. אפל גובה מחברות תשלום חודשי של עד 30% בעבור השימוש במערכת. Spotify דורשת מלקוחותיה כבר מזה זמן מה 2.99 דולרים נוספים בעבור מנויים שמוזמנים מתוך האפליקציה, כדי להימנע מתשלום המס של ה-App Store בעצמה.

גוטיירז מאפיין את המחלוקת בין החברות כחלק מהתחרות ביניהן. "זה המשכו של דפוס מטריד בהתנהגותה של אפל, שנוטה לבודד ולהקטין את התחרותיות של Spotify על iOS, וכמתחרה ל-Apple Music, במיוחד כאשר הדברים נבחנים על רקע ההתנהגות התחרותית הקודמת של אפל שמוקדה ב-Spotify", הוא מוסיף ומפרש.

מבקשת יחס מועדף מאפל

אפל מצידה חולקת לחלוטין על הטענה הכורכת את המחלוקת הנוכחית עם התחרות בין החברות. "ההנחיות שלנו חלות באופן שווה על כל מפתחי האפליקציות – בין אם הם מפתחי משחק, מוכרי ספרים אלקטרוניים, מציעים שירותי הזרמת וידיאו, או מפיצי מוזיקה דיגיטלית – ובלי קשר לשאלה אם הם מתחרים כנגד אפל. לא שינינו את ההתנהגות שלנו או את הכללים שלנו גם כאשר הצגנו את שירות הזרמת המוזיקה שלנו, או כאשר Spotify הפכה למתחרה", כתב סיוול בהתייחסו לדברים. "למרבה האירוניה, דווקא עכשיו Spotify, שרוצה שהדברים יהיו שונים, מבקשת יחס מועדף מאפל".

סיוול לא נשמע מודאג מדי מהטענות של Spotify, על כך שאפל דורכת על קרקע מסוכנת מבחינת הוגנות התחרות בינה לבין שירות המוזיקה בפרט וחברות מתחרות בכלל. "אין שום דבר בהתנהלות של אפל ש'מעיד על הפרה של דיני ההגבלים העסקיים'. רחוק מכך", כתב סיוול.

מאפל סירבו להגיב על המכתב, אבל בתוך כך, ולנוכח המאבק ההולך ומתגעש בין החברות היריבות בתחום המוזיקה, מדווח הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי הענקית בוחנת רכישתו של שירות הזרמת המוזיקה Tidal, שנמצא בבעלותו של ג'יי.זי, כך על פי מקורות יודעי דבר. רכישה כמו זו המסתמנת תשמש ללא ספק רוח גבית לשירות המוזיקה של ענקית הטכנולוגיה.

גם אודות הרכישה המסתמנת סירבה החברה להגיב לאחר פנייתה של CNBC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים