שלושה סטארט-אפים ישראלים יתחרו בתחרות החדשנות הבינלאומית בסין

השלושה יתמודדו מול חברות הזנק מארצות הברית, אירופה וסין, על פרסים בסך 1.5 מיליון דולר במזומן, חשיפה גלובלית ו-RoadShow מול ענקיות הטכנולוגיה הסיניות

מימין לשמאל: איתי אור, Aerial Guard; יאיר שפירא, NiniSpeech; ואורי זליכוב, Boomerang, מחזיקים את השלט. משמאל: הילה גולדמן, מנכ"לית DIAcardio, יחד עם השותפים בקרן JVP וחברת Shengjing

שלושה סטארט-אפים ישראלים נבחרו לייצג את ישראל בשלב הגמר בתחרות החדשנות הבינלאומית, The Shengjing Global Innovation Awards 2016, שתיערך בבייג'ינג, באוגוסט 2016.

השלושה הם: Boomerang – המפתחת מערכת גנטית לטיפול בסרטן; NiniSpeech – המציעה פתרונות דיגיטליים מהפכניים לתחום הפרעות התקשורת, ו-Aerial Guard, המפתחת מערכת ניווט אוטונומית לכלים בלתי מאוישים.

הסטארט-אפים הזוכים יתמודדו מול סטארט-אפים מארצות הברית, אירופה וסין על פרסים בסך 1.5 מיליון דולר במזומן (ללא אקוויטי), הזדמנות להשקעה באמצעות קרן מיוחדת של 25 מיליון דולר שהקימה חברת הייעוץ הסינית Shengjing Group לרגל התחרות, וחשיפת הפתרונות הטכנולוגים שלהם בפני משקיעים וחברות מובילות בסין ומהעולם כולו.

פגישות עם ענקיות הטכנולוגיה

בנוסף, הסטארט-אפים שינצחו בגמר ייצאו ל-Roadshow שיכלול פגישות עם ענקיות הטכנולוגיה הסיניות, וחשיפה נרחבת במדיה בסין.

התחרות היא פרי יוזמה של Shengjing Group והיא נערכת  בסין, ארצות הברית, אירופה וישראל. את התחרות בישראל מובילה קרן ההון סיכון JVP בשיתוף גופים מובילים בתעשייה ובאקדמיה הישראלית, אשר ליוו את התהליך ובחירת הפיינליסטים בהם: EMC, מיקרוספט (Microsoft), פועלים טק, ארנסט אנד יאנג (EY) ישראל, הרצוג פוקס נאמן, ונאוטילוס (AOL).

התחרות הושקה בישראל בחודש מרץ השנה, ומתוך 140 סטארט-אפים המייצגים חתך מגוון של ההיי-טק הישראלי, העפילו לגמר הישראלי שמונה סטארט-אפים, שהציגו בתחרות ועמדו בפני חבר השופטים.

השנה, השתתפו בתחרות חברות ממגוון רחב מאוד של סקטורים ותעשיות, כולל: פינטק, פארמה, ציוד רפואי, בריאות דיגיטלית, תוכנה ארגונית, האינטרנט של הדברים, ראייה ממוחשבת ועוד.

פוטנציאל גלובלי מוצק

הסטארט-אפ הישראלי, DiaCardio, שפיתח תוכנה מהפכנית בתחום אולטרסאונד של הלב, זכה בתחרות הגמר בבייג'ינג בשנה שעברה.

לדברי יואב צרויה, שותף בקרן JVP ושופט בתחרות הגלובלית בסין, "שמנו דגש רב על בחירת חברות שיש להן פוטנציאל גלובלי מוצק, שמבינות את הטרנדים בשוק העולמי. יש מרכיב מרכזי של טכנולוגיה עמוקה בתחרות השנה וזה משקף היטב את האקו-סיסטם של ההיי-טק הישראלי".

שרי וונג, שותפה בכירה בקבוצת Shengjing, אמרה כי "אנו שמחים לראות השנה מגוון רחב של חברות בתחרות, כולל כאלו שיש להן התאמה גדולה לשוק הסיני. DiaCardio שזכתה בשנה שעברה כבר הגיעה לשותף סיני ראשון. השקענו מעל 60 מליון דולר בישראל".

שלושת הגדולים

Boomerang: מפתחת מערכת גנטית לטיפול בסרטן המבוססת על עקרון של שער לוגי: באמצעות שימוש בטכנולוגיית CRISPR וכלים מתקדמים בהנדסה גנטית. המערכת של החברה מופעלת רק בנוכחותם של שני מארקרים ייחודיים לסרטן, ובכך מבטיחה ספציפיות גבוהה ורעילות נמוכה. המערכת מתוכננת להרוג תאי סרטן ביעילות על ידי ייצור של מספר חלבונים בעלי אפקט הרסני על התא החולה והיא מאפשרת טיפול מותאם אישית המבוסס על הגנטיקה הייחודית של כל מטופל.


NiniSpeech: החברה מציעה פתרונות מהפכניים לתחום הפרעות התקשורת. כ-30 מיליארד דולר מושקעים מדי שנה בטיפולים בהפרעות תקשורת. תחום קלינאות התקשורת נותר מסורתי וחף מטכנולוגיות, והתוצאות הטיפוליות עגומות – כ-84% הישנות בטיפולי גמגום. עוד מציעה החברה פתרונות דיגיטליים חדשניים, המשפרים את חווית המטפל והמטופל, מיטיבים את התוצאה הטיפולית, וכל זאת בעלויות נמוכות. המערכת נמצאת בשימוש במרכזים מובילים ברחבי העולם, וזוכה לתמיכה מצד מובילי הדעה בתחום.

Aerial Guard: חברת תוכנה אשר מפתחת מערכת ניווט אוטונומית לכלים בלתי מאוישים. החברה מתמקדת בשוק האזרחי של כלים אוויריים בלתי מאוישים ומספקת ליצרני רחפנים יכולות אוטונומיות מתקדמות כגון ניווט חכם, חישה והימנעות ממכשולים אשר מאפשרים לכלי האווירי לנווט בסביבה מציאותית, רוויית מכשולים תוך כדי ביצוע המשימה האוטונומית אשר אליה הוא יועד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים