פייסבוק מעוניינת להעביר משחקי ספורט ברשת

יחד עם אמזון, וריזון וענקיות טכנולוגיה אחרות, הרשת החברתית משתתפת במכרז לשידור בסטרימינג של חבילת המשחק השבועי בחמישי בלילה של ליגת הפוטבול האמריקנית NFL

איפה שרק רוצים לראות. NFL. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) מאותתת על כוונתה להיכנס לאחד השווקים המסקרנים ביותר מבחינתה, במיוחד כי עד כה לא הייתה לה כלל דריסת רגל בו: תחום שידורי הספורט.

דן רוז, סגן נשיא פייסבוק לשיתופי פעולה, אישר בראיון עם המגזין ורייאטי (Variety) שהחברה משתתפת במכרז לשיווק חבילת המשחק השבועי בחמישי בלילה של ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL), לצד ענקיות כמו אמזון (Amazon) ו-וריזון (Verizon). יש לציין שמדובר אך ורק בזכויות הסטרימינג (שידור באמצעות האינטרנט), שכן בחודש שעבר קנו את החבילה לשידור בטלוויזיה CBS ו-NBC במשותף עבור כ-450 מיליון דולר לשנה למשך השנתיים הקרובות.

שידורי ספורט נחשבים לאחד העוגנים החזקים שעדיין נותרו קריטיים לרשתות הטלוויזיה, ומכל ליגות הספורט בארצות הברית, אין אף אחת שחזקה כמו ה-NFL: שבעת משדרי הטלוויזיה הנצפים ביותר בהיסטוריה האמריקנית היו סופרבולים – משחק הגמר של הליגה. ספורט ניצב אולי כמוהיקני האחרון של השידורים החיים – משדרים שאותם מבקשים הצופים לצרוך בחי, ולא להקליט כדי להימנע מפרסומות או לצרוך ב-VOD.

רוז לא חלק עם ורייאטי יותר מדי פרטים, אבל כן אמר ש-"יש הרבה דברים מעניינים שפייסבוק יכולה לעשות עם ספורט. אם חושבים על הדרך שבה אנשים משתמשים בפייסבוק כיום, זה לא כל כך מתכתב עם צפייה של שלוש שעות בווידיאו".

דברים אלה של רוז מעלים ספקולציות – מה פייסבוק יכולה לעשות? איזה סוג של שידורים שילוו את המשחק, ואת הזמן שלפניו (Pregame) ואחריו (Postgame).

הדיווחים האלה באים על רקע ההתרחבות המסיבית של שירות הווידיאו של פייסבוק, Facebook Live, שהרשת השיקה בקיץ האחרון ושהגיע לישראל בימים האחרונים, כמו גם הכוונה שלה להתחרות על טאלנטים שישדרו באמצעותו באופן קבוע. ברשת החברתית יכולים למעשה להושיב פאנלים של מומחים, כמו שעושות הרשתות כיום, או לחילופין בלוגרים מפורסמים, סלבס שלא קשורים לספורט ואושיות רשת מתחומים שונים, כדי שידברו על המשחק שמשודר ברקע.

מה שהופך את ה-"ניסוי" הזה למעניין לקהל הוא העובדה שפייסבוק מוכנה לשלם על התוכן הזה – ועם האמצעים שלה היא יכולה להפוך לשחקנית מרכזית בתחום שרק ילך ויגדל בשנים הקרובות. ענקיות הסטרימינג רוצות להשיק רשתות טלוויזיה כלל עולמיות ואחרי שנטפליקס (Netflix) השיקה את השירות פחות או יותר בכל העולם לפני מספר שבועות – פייסבוק לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים