PayBox: הווטסאפ של התשלומים

הנה הפתרון המושלם לעינוי איסוף הכסף במסגרות חברתיות ● סטארט-אפ פיתח רשת תשלומים שנועדה להקל על ביצוע וניהול של תהליכי תשלום קבוצתיים בלחיצת כפתור

מימין לשמאל: אמרי הפנר, CTO; אודי ליברמן, CMO; פרופ' דפנה קריב, מייסדת המרכז ליזמות בביה"ס למנהל עסקים במכללה למנהל; טל גרינברג, CEO; דוד רחמים, COO. צילום: עידן גרוס

תשלום בין חברים באירועים גורר כאב ראש שכולם רוצים לברוח ממנו, אך דבר זה עתיד כבר להשתנות.

אפליקציית התשלומים החברתית PayBox, שפותחה במסגרת מרכז היזמות של המסלול האקדמי המכללה למינהל, סיימה סבב גיוס של כמיליון דולר בהובלת קרן Moneta Seeds ושותפותיה האסטרטגיות.

PayBox הוקמה בשנת 2014 על ידי טל גרינברג (CEO), אודי ליברמן (CMO), דוד רחמים (COO) ואמרי הפנר(CTO). החברה פיתחה רשת תשלומים חברתית שנועדה להקל על ביצוע וניהול של תהליכי תשלומים קבוצתיים: חשבון בנק/עו״ש קבוצתי בלחיצת כפתור.

בשיחה עם גרינברג וליברמן הם מספרים על הפעילות. "מורידים את האפליקציה, פותחים קבוצת תשלום חדשה, מזמינים את החברים (מרשימת אנשי הקשר או מהרשתות החברתיות), החברים מצטרפים לקבוצה ומשלמים את חלקם באמצעות כרטיס האשראי האישי שלהם. התהליך כולו מלווה בפיצ׳רים חברתיים שהופכים אותו לפשוט ויעיל יותר".

רכישות משותפות מכרטיס אישי

"לדוגמה, קיימת שקיפות מלאה בין חברי הקבוצה – כולם רואים מי שילם ומי לא שילם, קיימות תזכורות אוטומטיות לביצוע תשלום, צילום קבלות וכו'. בתום התהליך, מנהל הקבוצה רשאי למשוך את כספי הקבוצה שנאספו בצורה של זיכוי אל תוך כרטיס האשראי. כלומר, המשתמש "מושך" את הכסף אל תוך הכרטיס שלו ולאחר מכן יכול לבצע את הרכישות המשותפות באמצעות כרטיסו האישי בכל בית עסק. המשתמשים הישראלים נוהגים לכנות את המוצר 'הווטסאפ לתשלומים'. כמו שאפשר לפתוח קבוצת שיח לכל מעגל חברתי, PayBox מאפשרת לו לאסוף כסף מכל מעגל, באותה הפשטות והמהירות

השניים מסבירים כי "תהליך הסליקה/ביצוע התשלום נעשה באמצעות לאומי קארד, ופרטי האשראי של הלקוחות אינם נשמרים בשרתי החברה ו/או על גבי המכשיר הסלולרי. השימוש מתאפשר לכלל הלקוחות של כל הבנקים וכרטיס האשראי."

"החברה רואה בשנה האחרונה שימושים חוזרים ונשנים במוצר לצורכי איסוף כסף קבוצתי עבור: מסיבות רווקים ורווקות, ועדי הורים (גני ילדים, בתי ספר), הוצאות בדירות שותפים, ארוחות משותפות במשרד, כרטיסים להופעות, מתנות משותפות, רכישות של חיילים (חולצות פלוגתיות וכו), הוצאות דלק לנסיעות משותפות, חופשות משותפות ועוד", הם אומרים.

"בעולם שבו הכלכלה השיתופית והצריכה המשותפת צומחים בקצב גבוה, PayBox רלוונטית יותר מתמיד בכך שהיא מספקת לדור ה-Y כלים ייחודיים לאיסוף, ניהול ורכישה קולקטיבית", אומרים השניים. "עשרות אלפי המשתמשים של PayBox אשר ביצעו בשנה האחרונה העברות כספיות במיליוני שקלים הם ההוכחה חיה למגמה שאנו מדברים עליה".

תהליך למידה משותף

"PayBox מספקת פתרון גנרי לאיסוף כסף קבוצתי, מעין עו״ש/חשבון בנק קבוצתי שנפתח בלחיצת כפתור. מטבע הדברים, בתחילת הדרך לא מייצרים הכנסות ותמיד מתחילים עם הפסדים. כרגע בישראל התהליך מסובסד ברובו. אנחנו רוצים לשרת את הקהל הישראלי ולקבל ממנו פידבקים ולהיכנס לתהליך למידה משותף איתו. האפליקציה מוצעת בעבור 2% מגובה ההעברה או חמישה שקלים (הנמוך מביניהם). פעולות כמו זיכוי החשבון או משיכה אישית, כרגע חינמיות. בשוק האירופי מודל העמלות ישתנה מעט. זה חלק מהמודל העסקי של החברה", הם מסבירים. "מטרת הגיוס הינה שיפור המוצר וחוויית הלקוח, השקת המוצר בשוק האנגלי, והעמקת השוק הישראלי."

עד כה החברה סלקה/העבירה למעלה מ-10 מיליון שקלים, מעל 60 אלף טרנזקציות בוצעו על ידי לקוחות, עשרות אלפי משתמשים נרשמו לשירות ועושים שימוש פעיל. PayBox מציגה צמיחה חודשית של 15% בכל חודש. כאשר, עד הגיוס הנוכחי הושקעו 10,000 שקלים בתקציב שיווק בלבד, כך שמרבית הצמיחה מגיעה בצורה אורגנית, ויראלית מפה לאוזן, ומטרת הגיוס היא להאיץ צמיחה זו.

בחמשת החודשים האחרונים, השתתפה החברה בתוכנית האקסלרטור של סיטיבנק בישראל ובתוכנית Mass Challenge בלונדון. כמו כן, נבחרה לחברת הסטרט-אפ המבטיחה לשנת 2015 בתחום הפינטק בועידת שוק ההון של גלובס.

המוצר זמין כעת בישראל בלבד (ל-iOS ולאנדרואיד), ובחורף הקרוב יהיה זמין לשוק האנגלי.

נקודת מבט

הפתרון של Paybox מציג צורך אמיתי, ונותן למשתמשים כלי נוח לאיסוף כספים, גידול מהיר במשתמשים בשירות יהפוך את החברה לאטרקטיבית לשחקנים גדולים בתחום הפיננסי לרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים