אוהבים לפרגן? הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם

מה שהחל כיוזמה צנועה של יזמים ירושלמים, תופס תאוצה בכל העולם ● הרעיון הוא פשוט מאוד - לפרגן לאנשים הראויים לכך ● נו? תפרגנו כבר

לפרגן, לפרגן, לפרגן. צילום: BigStock

יום הפרגון הבינלאומי שהחל כיוזמה צנועה של יזמים ירושלמים, תופס תאוצה בכל העולם. הרעיון הוא פשוט – לפרגן לאנשים הראויים לכך. לטובת העניין פותח "פירגונטור" הבוחר עבורך פרגונים אוטומטיים בשלל שפות ומפיץ אותן ברשתות החברתיות.

מארגני היוזמה מסרו כי בדיוק כמו ש"חוצפה" היא מילה שהפכה במהלך השנים למותג בינלאומי, אנחנו מנסים להטמיע עכשיו בעולם את המונח "פירגון".

יום הפרגון הבינלאומי השני, International FirgunDay יתקיים מחר (ו'), ובמסגרתו מוזמן הציבור הרחב לפרגן לאחרים, פשוט על ידי מילה טובה, מחמאה, או כל רעיון מוצלח ומפרגן אחר. מה שהחל בשנה שעברה כיוזמה של שלושת היזמים הירושלמים, רועי מונין, אוריאל שוראקי, וחנן ברנד, תפס תאוצה בארץ ובעולם והוביל להשתתפות של אלפי גולשים בישראל ומחוצה לה ב-FirgunDay  ולהפיכת היום הזה למסורת שנתית.

הכל החל בשנה שעברה, כאשר השלושה, ממובילי Made in JLM, קהילת היזמים הירושלמית, ראו כיצד אחד הסטארט-אפים הירושלמים מפרגן בטוויטר (Twitter) לסטארט-אפ אחר, על כך שהצליח לגייס כסף. מהר מאד זה התקדם כשסטארט-אפים נוספים פרגנו לחברה ירושלמית אחרת, בוגרת האקסלרטור הירושלמי סיפתח (Siftech), על המוצר החדש שלה וחוזר חלילה. "דברים כאלה מאד מאפיינים את הקהילה שנוצרה כאן בירושלים" אומר מונין ומוסיף, "ההרגשה היא שכולנו באותה סירה, והצלחה של חברה אחת היא הצלחה של כל האקוסיסטם, לא משנה אם מדובר ביזם חילוני, חרדי או ערבי. ישבנו וחשבנו כיצד ניתן לייצא את האווירה הטובה והפרגון מעבר לשער הגיא, וכך נולד יום הפרגון."  בשנה האחרונה עשתה הקהילה הירושלמית קפיצה גדולה מאוד כשלמעלה מ-100 סטארט-אפים חדשים נפתחו, וגיוסי ההון של החברות הוכפלו ללמעלה מ-220 מיליון דולר.

אם בשנה שעברה קהל היעד היה בעיקר כל מי שלוקח חלק בתעשיית ההיי-טק, הידועה בקמצנותה בפרגונים, הרי שהשנה החליטו המארגנים להרחיב את הפעילות לכלל האוכלוסיה בארץ ובעולם. השנה הם מקווים כי ישתתפו בו עשרות אלפי אנשים ולשם כך הם פנו אף לגייס דמויות מובילות בתחום הפוליטי, הציבורי, והעסקי, שיחשפו את הפרגון שלהם ביום האירוע עצמו.

לטובת הנושא פותח הפירגונטור – כלי מיוחד המאפשר למשתמש להכניס את שם האדם לו הוא מעונין לפרגן ובלחיצה אחת לקבל שלל מחמאות ופרגונים הכוללים את שמו של נשוא הפרגון. הפירגונטור זמין באנגלית, עברית, ערבית, פורטוגזית, הינדית וצרפתית. את הפרגון שהוא מייצר ניתן כמובן לשתף ברשתות החברתיות.

אז איך מפרגנים?  יש להצטרף לדף אירוע שהוקם בפייסבוק, לאחר מכן, מעלים תמונה של נשוא הפרגון עם כמה מילים המסבירות "למה דווקא הוא", מוסיפים האשטאג FirgunDay#, מתייגים שלושה חברים ומבקשים מהם להעביר את הפרגון הלאה.

אז קדימה, אל תהיו כאלה, תפרגנו!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים