פיתוח חדש: הנהג שתה אלכוהול? המכונית תסרב לנסוע

חוקרים שוקדים על חיישנים שיזהו את מידת האלכוהול בדמו של הנהג ובמידת הצורך, לא יאפשרו לו להניע ● הם מעריכים שניתן יהיה להתחיל להתקין את המערכת בעוד כשנתיים

אם שותים אי אפשר לנהוג. אילוסטרציה: BigStock

פיתוח חדש שמבוצע בימים אלה אמור לאפשר למכוניות לסרב לנסוע אם הנהג שתה יותר מדי אלכוהול, ועל ידי כך לסייע למלחמה בתאונות הדרכים.

חוקרים אמריקניים שוקדים בימים אלה על פיתוח חיישני מגע ונשיפה שיותקנו בכלי רכב וימדדו את שיעור האלכוהול בדמו של הנהג לפני תחילת הנהיגה. אם השיעור עולה על הרמה שנקבעה בחוק, הרכב יודמם והנהג לא יוכל להתניע אותו.

הפיתוח מבוצע כבר שבע שנים במעבדות DADSS (ר"ת Driver Alcohol Detection Systems for Safety), בשיתוף עם קואליציה שמייצגת 17 יצרניות רכב ועם המנהל הלאומי של ארצות הברית לבטיחות בדרכים. המערכת מכוילת בהתאם לחוקי התעבורה של ארצות הברית, שאוסרים אפילו על שיעור מזערי של אלכוהול בדמם של נהגים שטרם מלאו להם 21 שנים.

להערכת המפתחים, ניתן יהיה להתחיל להתקין את המערכת בכלי רכב בעוד כשנתיים, והיא תיכלל בין מערכות הבטיחות שבהן יצוידו כלי רכב, בדומה למערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) או למניעת סטייה מנתיב (LDWS).

המדידה מבוצעת באופן אוטומטי לפני תחילת הנהיגה, "והמיקום והדיוק של החיישנים מבטיחים כי יימדד רק שיעור האלכוהול בדמו של הנהג", מבטיחים המפתחים. חיישן הנשיפה, שמותקן מול מושב הנהג, מודד את אורך הגל של קרני האור באוויר שהוא נושף, וחיישן המגע מותקן בלחצן ההתנעה או בידית ההילוכים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים