יבמ שברה את שיא הפטנטים האמריקני – בסיוע ישראלי

הענק הכחול קיבל בשנה החולפת אישור ל-7,534 פטנטים ● יש גם נקודה ישראלית: 308 חוקרים מהארץ אחראים לכ-100 מהם

עו"ד סוזן ארז, האחראית על הקניין הרוחני ביבמ ישראל

יבמ (IBM) רשמה בשנה החולפת 7,534 פטנטים בארצות הברית – מה שמציב אותה זו השנה ה-22 ברציפות במקום הראשון ברשימה. מדובר בשיא, שכן זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה חצתה חברה אחת את רף 7,000 הפטנטים החדשים בשנה בודדת.

יש להישג גם נקודה ישראלית: 308 חוקרים ממעבדות הענק הכחול בארץ אחראים לכ-100 מהפטנטים הללו. בסך הכול, אחראים חוקרים שפועלים במעבדות יבמ מחוץ לארצות הברית ל-34% מכלל הפטנטים של החברה.

למקום השני ברשימה הגיעה סמסונג (Samsung), שנמצאת הרחק מיבמ עם 4,952 פטנטים מאושרים. שלישית ניצבת קאנון (Canon) עם 4,055 פטנטים, כשלאחר מכן סוני (Sony) עם 3,224 פטנטים ומיקרוסופט (Microsoft) עם 2,829.

עוד בהמשך העשירייה הראשונה: טושיבה (Toshiba) הגיעה למקום השישי לאחר שאושרו לה השנה בארצות הברית 2,608 פטנטים, קוואלקום (Qualcomm) שביעית עם 2,590, גוגל (Google) שמינית עם 2,566, תשיעית הגיעה LG ולה 2,122 פטנטים מאושרים, ואת העשירייה הראשונה סוגרת פנסוניק (Panasonic) עם 2,096 פטנטים. אפל (Apple) דורגה במקום ה-11. ג'נרל אלקטריק (General Electric), אינטל (Intel) ו-HP נמצאות אף הן בעשירייה השנייה.

לדברי עו"ד סוזן ארז, האחראית על הקניין הרוחני ביבמ ישראל, "מעבדות המו"פ שלנו בארץ מפתחות טכנולוגיות פורצות דרך בתחומים דוגמת אבטחה, מחשוב קוגניטיבי ו-Big Data. במהלך 2014 עבדנו במרץ על מנת לבסס תיק פטנטים בתחומים חיוניים דוגמת עולם הבריאות, מחשוב אנליטי וענן".

היא הוסיפה כי "ניתוח תחומי הפטנטים של יבמ משקף היטב את כיווני ההתמקדות של החברה: יותר מ-3,000 פטנטים, 40% מכלל החידושים של הענק הכחול, מייצגים המצאות חדשות בתחומי הענן, הניתוח האנליטי, המובייל, הרשתות החברתיות והאבטחה". עו"ד ארז ציינה כי בחמש השנים האחרונות הצליח הענק הכחול להכפיל את מספר הפטנטים אותם הוא רושם בתחומים אלה וכי "לאורך 22 השנים בהן אנחנו בצמרת רשימת הפטנטים האמריקנית רשמו אנשינו יותר מ-81,500 פטנטים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יהלי

    לא יאומן כמה כסף IBM משקיעה בפטנטים האלו - צ'ופרים לחוקרים, תעסוקה לעורכי דין ועוד ועוד - שלא נותנים לה כלום, ע"ע התוצאות העסקיות הדועכות הדואבות העלובות של החברה. כולם כבר יודעים שהפיל באמצע החדר מת, חוץ ממנו, כי הוא מת ...

אירועים קרובים