פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, תורם 100 מיליון דולר לחקר התאים

"הגינו את הקמת מכון המדע אלן לחקר התאים על מנת שישמש כזרז לתחום, וישלב טכנולוגיות וגישות בקנה מידה גדול", אמר אלן ● לדבריו, "המטרה היא לספק משאב מידע ומחקר יוצא דופן לקהילה המדעית כולה"

פול אלן. תורם לתחום הבריאות

פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft) וכיום נדבן ומיליארדר, יתרום 100 מיליון דולר להקמת מרכז מחקר שיתמקד בחקר הפעולה הפנימית של תאים אנושיים. המטרה הסופית של הקמת מרכז המחקר היא להעמיק את ההבנה במחלות של בני אדם, ולהבין כיצד ניתן לטפל בהן טוב יותר ואף למנוע אותן.

"תאים הם היחידות הבסיסיות של חיים", אמר אלן. "לכל מחלה שאנחנו יודעים עליה יש השפעה על סוגים מסוימים של תאים". לדבריו, "הגינו את הקמת מכון המדע אלן לחקר התאים על מנת שישמש כזרז לתחום, וישלב טכנולוגיות וגישות בקנה מידה גדול. המטרה היא לספק משאב מידע ומחקר יוצא דופן לקהילה המדעית כולה".

המכון יוקם בסיאטל. הפרויקט הראשון שיבוצע בו הוא יצירת מסד נתונים חזותי, המתאר בפירוט רב כיצד פועל כל סוג של תא, עד הרמה המולקולארית שלו. זאת, על מנת למפות את ההתנהגות הנורמלית או החריגה שלהם, ולחזות אותן. לצורך ביצוע הפרויקט יגויסו 70 מדענים.

ריק הורוביץ, המנכ"ל של המרכז החדש, ביולוג של תא, השווה את פעילות המכון לזו של פרויקט מנהטן – הפרויקט האמריקני לפיתוח הנשק הגרעיני בתקופת מלחמת העולם השנייה. "אנשים חקרו תחומים בודדים", אמר הורוביץ, "אבל איש לא ניסה לשלב ביניהם. זהו פרויקט ענק".

הגישה הרב-תחומית לפיה יפעל המכון "תפגיש ביולוגים, מומחי מיקרוסקופיה, מדעני נתונים וחוקרים מקבוצה מגוונת של תחומים – וכולם יעבדו תחת קורת גג אחת. חלק חיוני באסטרטגיה של המכון יהיה שילוב של נתונים, מודלים וכלים – שכולם יהיו זמינים לציבור ברשת", נמסר.

אלן, בן 61, הקים את מיקרוסופט יחד עם ביל גייטס ב-1975. ב-1983 הוא התפטר מהענקית מרדמונד לאחר שאובחנה בגופו מחלה – ממנה הבריא. בבעלותו 12 קבוצות ספורט מקצועיות וגם כמה יאכטות, בהן היאכטה החמישית ביוקרה בעולם, ששווה כ-250 מיליון דולר. הוא מדורג במקום ה-56 ברשימת עשירי העולם של פורבס (Forbes) ולו הון אישי של 15.9 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים