תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » אינטרנט » אנדי ג'סי, אמזון: "ההבדל בין ארגונים שעברו לענן ואלה שרק מדברים על זה, הוא אנושי – לא טכנולוגי"
אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS. צילום: אור יעקב

AWS re:Invent 2014

אנדי ג'סי, אמזון: "ההבדל בין ארגונים שעברו לענן ואלה שרק מדברים על זה, הוא אנושי – לא טכנולוגי"

"כשמגיע הזמן לשינוי, קל מאוד למצוא גורמים בארגון שינסו לטרפד ולחסום אותו. צוותים שמחליטים 'ללכת על זה', ולא לתת לאף אחד לעמוד בדרכם, מצליחים למצוא דרכים לבצע את השינוי בכל זאת", כך אמר ג'סי – סגן נשיא בכיר ב-AWS, בכנס הענן השנתי של אמזון

מאת 13 בנובמבר 2014, 2:17 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

"ארגונים, כמו גם האנשים שעובדים בהם, צריכים להתאים את עצמם לשינוי – בין מדובר בהתאמה מחשבתית, עסקית, כלכלית וכו'. ההתאמות הללו עלולות לקחת לפעמים שנים, בעיקר בארגונים כבדים ואיטיים יותר. לכן, למרות שהשיח הארגוני סביב הענן חי ובועט, לאותם ארגונים ייקח הרבה יותר זמן לעבור לענן בהשוואה לארגונים זריזים ומודרניים יותר"

"ההבדל בין ארגונים שעברו לענן ובין אלה שרק מדברים על זה, הוא אנושי – לא טכנולוגי. ארגונים שבאמת רוצים להתקדם, מוצאים דרך לעשות זאת", כך אמר אנדי ג'סי, סגן נשיא בכיר ב-AWS (ר"ת Amazon Web Services) – קבוצת שירותי מיחשוב הענן של ענקית האינטרנט אמזון (Amazon). לדבריו, "הענן הוא כבר מזמן לא רק העתיד, אלא הווה סטנדרטי לחלוטין. ארגונים שרוצים לבצע יישור קו טכנולוגי, פשוט עושים את זה – לא רק מדברים על זה".

ג'סי אמר את הדברים במפגש עיתונאים מצומצם שנערך אמש (ד') במסגרת AWS re:Invent 2014, כנס שירותי הענן של אמזון, שמתקיים השבוע זו השנה השלישית ברציפות בלאס וגאס. "כשמגיע הזמן לשינוי – ואין ספק שהמעבר לענן הוא אחד השינויים הדרמטיים של דורנו – קל מאוד למצוא גורמים בארגון שינסו לטרפד ולחסום אותו", המשיך ג'סי בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים בנושא. "עם זאת, צוותים שמחליטים 'ללכת על זה', ולא לתת לאף אחד לעמוד בדרכם, מצליחים למצוא דרכים לבצע את השינוי בכל זאת, למרות אותם גורמים בארגון שהיו מעדיפים להשאיר את הדברים כמו שהם. אותם צוותים הם אלה שמובילים את הארגון להצלחה ומפרידים אותו מארגונים שרק מדברים, אבל לא ממש עושים".

"שינוי הוא אף פעם לא מהלך קל", הסביר ג'סי. "ארגונים, כמו גם האנשים שעובדים בהם, צריכים להתאים את עצמם לשינוי – בין מדובר בהתאמה מחשבתית, עסקית, כלכלית וכו'. ההתאמות הללו עלולות לקחת לפעמים שנים, בעיקר בארגונים כבדים ואיטיים יותר. לכן, למרות שהשיח הארגוני סביב הענן חי ובועט, לאותם ארגונים ייקח הרבה יותר זמן לעבור לענן בהשוואה לארגונים זריזים ומודרניים יותר. לכן, כאמור, העיכוב של ארגונים במעבר לענן הוא בעיקר אנושי – לא טכנולוגי. זה לא שהארגונים הללו בחנו את הטכנולוגיה והחליטו שהיא לא מתאימה להם, זה פשוט שהם צריכים יותר זמן מאחרים בכדי לעכל ולהפנים את גדול השינוי".

"אנחנו משרתים היום את כמה מחברות האינטרנט הגדולות בעולם". ג'סי על הבמה בלאס וגאס

"אנחנו משרתים היום את כמה מחברות האינטרנט הגדולות בעולם". ג'סי על הבמה בלאס וגאס

ג'סי בן ה-46 הצרף לאמזון ב-2002, שנה לפני שהשיקה החברה את שירותי הרשת שלה. ב-2003 הצטרף לצוות AWS והוא משמש כסגן נשיא בכיר האחראי על AWS מאז 2005. מוקדם יותר אתמול פתח ג'סי את המליאה המרכזית של הכנס והכריז על שלושה שירותים חדשים שתציע אמזון במסגרת AWS בתקופה הקרובה: מנוע דטה-בייס חזק, מהיר וזול יותר בשם אורורה (Amazon Aurora); היצע של שירותי אבטחה ותאימות לתקנים ולרגולציה בשם AWS Config, המיועדים לארגוני אנטרפרייז; ושירות ALM (ר"ת Application Lifecycle Managment) בשם CodeDeploy.

הוא פירט על ההצלחה של AWS, וציין כי אמזון משרתת יותר ממיליון לקוחות AWS פעילים מדי חודש. לדבריו, היקף שירותי האחסון שמספקת החברה, Amazon S3, גדל ב-137% בשנה, ואילו שירותי מיחשוב הענן EC2 צומחים ב-99% מדי שנה. "אנחנו משרתים היום את כמה מחברות האינטרנט הגדולות בעולם, ביניהן AirBnB, נטפליקס (Netflix), ספוטיפיי (Spotify) ועוד רבים וגדולים. יש לנו היום לקוחות ענק מכל המגזרים: פיננסי, ציבורי, ממשלתי, צבאי ועוד – והמגמה הזו רק הולכת ומתפשטת".

לדבריו, "עוד ועוד ארגוני אנטרפרייז מעבירים שירותים ל-AWS. עבור חלקם מדובר בסביבת בדיקות ופיתוח, אחרים משתמשים בשירותי הענן שלנו כדי להריץ מערכות ארגוניות קריטיות, כמו סאפ (SAP) ואורקל (Oracle) ויש מי שפשוט בחרו ב-AWS כסביבת האינטרנט שלהם. יונילוור (Unilever), למשל, העבירו יותר מ-1,700 אתרי אינטרנט אלינו. אלה סדרי הגודל שעליהם אנחנו מדברים".

"אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לפתח את אפליקציות העתיד מתוך חדרי המעונות באוניברסיטה או מהגראז' בבית". אנדי ג'סי, AWS

"אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לפתח את אפליקציות העתיד מתוך חדרי המעונות באוניברסיטה או מהגראז' בבית". אנדי ג'סי, AWS

הוא הדגיש לסיכום, כי למרות שאמזון השקיעה רבות בסיוע לארגוני אנטרפרייז במעבר לענן, הדבר לא נעשה על חשבון חברות הסטארט-אפ, שהשתמשו ב-AWS מיום הקמתה. "אנחנו נרגשים מאוד מהיקף החדשנות העצום שנבנה על בסיס AWS. אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לפתח את אפליקציות העתיד מתוך חדרי המעונות באוניברסיטה או מהגראז' בבית – ולתת להם את היכולת לגדול ולהתרחב בלחיצת כפתור. חברות שקמות היום כבר לא חושבות על בניית דטה-סנטר, אלא על חדשנות וקדמה. אנחנו שמחים, גאים ונרגשים לספק את הפלטפורמה שמאפשרת להם לעשות זאת".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

אנדי ג'סי, אמזון: "ההבדל בין ארגונים שעברו לענן ואלה שרק מדברים על זה, הוא אנושי – לא טכנולוגי" Reviewed by on . "ההבדל בין ארגונים שעברו לענן ובין אלה שרק מדברים על זה, הוא אנושי – לא טכנולוגי. ארגונים שבאמת רוצים להתקדם, מוצאים דרך לעשות זאת", כך אמר אנדי ג'סי, סגן נשיא "ההבדל בין ארגונים שעברו לענן ובין אלה שרק מדברים על זה, הוא אנושי – לא טכנולוגי. ארגונים שבאמת רוצים להתקדם, מוצאים דרך לעשות זאת", כך אמר אנדי ג'סי, סגן נשיא Rating: 0

הגיבו