גוגל נלחמת בפיראטיות: תתחיל להדגיש אתרים חוקיים בתוצאות החיפוש – אולם תגבה על זה כסף

מעתה יוצגו האתרים שמציעים שירותים חוקיים בתיבה מיוחדת בראש תוצאות החיפוש וכן בתיבה נוספת בצד הדף, אולם ההופעה בתיבות אלה תהיה כרוכה בתשלום

גוגל. צילום: BigStock

ענקית האינטרנט גוגל (Google) הודיעה אמש (ג') על שורה של שינויים במנוע החיפוש שלה, מתוך שאיפה לקדם אתרים שמציעים תכנים חוקיים, דוגמת Spotify ו-Google Play, ולהבליט אותם בתוצאות החיפוש. מעתה יוצגו האתרים שמציעים שירותים חוקיים בתיבה מיוחדת בראש תוצאות החיפוש, וכן בתיבה נוספת בצד הדף. עם זאת, ההופעה בתיבות אלה כרוכה בתשלום, כך שמדובר למעשה בפרסומות ולא בתוצאות חיפוש אורגניות.

ארגונים של תעשיות המוזיקה והקולנוע, שקוראים מזה זמן רב לדחוק את רגליהם של אתרים שמציעים תכנים פיראטיים מתוצאות החיפוש, בירכו בעיקרון על צעד זה אך הסתייגו מהצורך לשלם. "הצגת תוצאות של שירותים המציעים תכנים חוקיים אינה אמורה להיות כרוכה בתשלום", מסר דובר BPI, ארגון המייצג את תעשיית המוזיקה בבריטניה. "אנו קוראים לגוגל לעשות שימוש בנתונים שמחשבים יכולים לפענח כדי לקדם שירותים חוקיים ולתת להם עדיפות על פני שירותים פיראטיים בתוצאות החיפוש, תוך שימוש בשקלול הוגן ושוויוני לקביעת המיקום בתוצאות החיפוש", הוסיף דובר BPI.

עוד ציינה גוגל, כי יושמו שיפורים באלגוריתם המופעל מזה מספר שנים ונותן עדיפות להפניות לתכנים חוקיים, תוך דחיקה של תכנים פיראטיים במורד תוצאות החיפוש. בדו"ח שפרסמה לאחרונה גוגל על המלחמה בפיראטיות, ציינה החברה, כי "שירותים דוגמת Spotify, נטפליקס (Netflix) ו-iTunes מוכיחים כי הדרך הטובה ביותר להילחם בפיראטיות היא לספק שירותים לגיטימיים טובים ונוחים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים