חברות ההיי-טק נערכו מבעוד מועד לבלום את סרטון ההוצאה להורג של סטיבן סוטלוף

המאמצים של החברות הצליחו וכיום קשה לעלות על עקבותיו של הסרטון ברשת - מדווח מקור המקורב לנושא ● יוטיוב, למשל, הסיר את הסרטון זמן קצר לאחר שהועלה

בעמק הסיליקון ניסו לחסוך מהגולשים את תמונות הזוועה. צילום: מתוך הסרטון

חברות ההיי-טק הגדולות בעמק הסיליקון נערכו מבעוד מועד לבלום במהירות את ההפצה באינטרנט של הסרטון המתאר את הוצאתו להורג של העיתונאי היהודי-אמריקני סטיבן סוטלוף על ידי אנשי דאעש (המדינה האסלאמית), ונראה שהמאמצים הללו הצליחו – כך מסר גורם שביקש לשמור על עילום שם, בשל רגישות הנושא. ההיערכות נעשתה כחלק מהלקחים שהופקו בעקבות ההפצה ברשת של הסרטון המתאר את הוצאתו להורג של ג'יימס פולי, אף הואעיתונאי אמריקני שראשו נערף על ידי אותו ארגון.

הסרטון שמתאר את הוצאתו להורג של סוטלוף הוסר במהירות לאחר שהועלה ליוטיוב (YouTube), ובעקבות כך גם הואט הקצב של פרסום הפוסטים הקשורים אליו. "הפלטפורמות היו ערוכות טוב יותר הפעם", אמר המקור. הוא ציין כי רגליו של ארגון דאעש נדחקות מהרשות החברתיות, "פלטפורמה אחר פלטפורמה".

"רק מספר קטן מאוד של תמונות מההוצאה להורג השנייה הצליחו לחדור את המסננת", ציין סטיבן בלקם, מנהל המכון לבטיחות המשפחה באינטרנט, שמכהן גם במועצה המייעצת של פייסבוק (Facebook) לבטיחות. "קשה מאוד למצוא אותן, אלא אם מכירים את המקומות האפלים ביותר באינטרנט".

ברשתות החברתיות הגדולות מסרבים להתייחס ישירות לסרטונים של ההוצאות להורג, אך בהודעה לעיתונות שפרסמה יוטיוב צוין כי "המדיניות הברורה שלנו אוסרת על תכנים המיועדים לעודד אלימות ואנחנו מסירים סרטונים שיש בהם משום הפרה של מדיניות זו ברגע שהמשתמשים מדווחים לנו עליהם".

עוד נמסר מיוטיוב כי באתר מסירים חשבונות רשמיים של ארגונים המוגדרים על ידי משרד החוץ של ארצות הברית כארגוני טרור, שמשמשים לקידום האינטרסים של ארגונים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים