אירן: רוחאני קורא לשינוי המדיניות בכל הנוגע לאינטרנט

בנאום שנשא אמש (ב') בטלוויזיה הממלכתית פנה נשיא אירן לאנשי הדת במדינה והפציר בהם להיות סובלניים יותר כלפי האינטרנט וטכנולוגיות ככלל ● הוא אמר כי "אירן לא יכולה לסגור את השערים אל העולם בפני הדור הצעיר"

חסן רוחאני, נשיא אירן

שינוי בגישה של נשיא אירן לאינטרנט? חסן רוחאני, נשיא הרפובליקה האסלאמית, שחוסמת את הגישה לאתרים ותכנים מסוימים ברשת, פנה בנאום שנשא אתמול (ב') בטלוויזיה הממלכתית לאנשי הדת במדינה והפציר בהם להיות סובלניים יותר כלפי האינטרנט וטכנולוגיות ככלל.

"אירן לא יכולה לסגור את השערים אל העולם בפני הדור הצעיר", אמר.

רוחאני, שנחשב מתון יחסית לקודמו בתפקיד, הבטיח עם היבחרו לנשיא אירן בשנה שעברה כי ירחיב את חופש האינטרנט והתקשורת במדינה. החלק השמרני והנוקשה בשלטון מתנגד לחלק מהטכנולוגית, למשל לדור 3, שלטענתם השירותים שהוא מציע מאפשרים להפיץ בקלות תמונות "לא מוסריות". למרות זאת, בשבועות האחרונים התירה הממשלה האיראנית לכמה ספקיות סלולריות במדינה לספק שירותי דור 3.

השלטונות בטהרן חסמו רשתות חברתיות ואתרים רבים, בהם פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ויוטיוב (YouTube), לאחר שגורמים אופוזיציוניים השתמשו בהם במהלך ההפגנות הגדולות בשנת 2009 נגד בחירתו מחדש של מחמוד אחמדינג'אד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים