מטריקס רכשה חברה שהייתה שותפה לפרויקט החץ תמורת מיליוני שקלים

החברה הנרכשת, חושן אליאב, נטלה חלק בפרויקטים גדולים במגזר הביטחוני, בהם הנדסת מערכות השו"ב לחץ ולשרביט קסמים ● היא נמצאת בבעלות ובהנהלה משותפים של גדעון חושן ויוסי אליאב, שניהם אלופי משנה במילואים שמשמשים יועצים למשרד ראש הממשלה, צה"ל והתעשיות הביטחוניות המרכזיות

מטריקס רכשה את חושן אליאב, חברה להנדסת מערכות למגזר הביטחוני, שהייתה שותפה לבניית מערכת השו"ב של טיל החץ. היקף הרכישה לא פורסם, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

הרכישה אושרה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים ולא דווחה לבורסה, שכן היא לא מהותית לעסקיה של מטריקס.

חושן אליאב מונה כ-80 מדענים ומהנדסים, שמועסקים במשרדיה ובתעשיות הביטחוניות המובילות במדינה. כולם שולבו בחטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי של מטריקס, שהנשיא שלה הוא אל"מ (מיל.) ד"ר אביאם סלע ומנהלה הוא ירון רז.

החברה הוקמה ב-1986, ונמצאת בבעלות ובהנהלה משותפים של גדעון חושן ויוסי אליאב, שניהם אלופי משנה במילואים, יוצאי חיל האוויר. חושן משמש כיועץ לבכירי משרד הביטחון, המטכ"ל, משרד ראש הממשלה וגופים נוספים, ושותף בצוותי חשיבה שונים בתחום הביטחון הלאומי. אליאב הוא יועץ בכיר לתעשיות הביטחוניות בישראל בתחומי מערכות שו"ב בזמן אמת, מערכות התרעה מוקדמת (AEW) ו-C4I.

מאז הקמתה מעורבת החברה בפיתוח פרויקטים ביטחוניים, חלקם גדולים, דוגמת מערכות שו"ב, AEW ומודיעין אותות (SigInt). כך, למשל, היא ביצעה את הנדסת אתרוג זהב – מערכת השו"ב של החץ, והייתה חלק מהנדסת המערכות של שקד – מערכת השו"ב של שרביט קסמים.

מטריקס אישרה את פרטי הידיעה.

מאז הקמתה דוגלת מטריקס ברכישות ומיזוגים של חברות כאסטרטגית גידול וכניסה למגזרים חדשים. עד היום היא רכשה 75 חברות, ביניהן: סיון מערכות, ג'ון ברייס הדרכה, קבוצת סינטק, קבוצת ניו-אפליקום, סיבם, קומקס, טנגרם, אפקט, ספיה וטאקט מערכות. בעשור האחרון היא קנתה, בין השאר, את 2BSecure, נטווייז (Netwise), באבקום, BeyondIT ו-60% מהשליטה על EXZAC.

סלע שימש לאחר שחרורו דירקטור בחברת מעלות. ב-1990 הוא הקים את סיבם, שעסקה בייעוץ אסטרטגי בתחומי ה-IT. מטריקס רכשה את החברה, שבה הועסקו 40 עובדים, בספטמבר 2003.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים