רודי קרסן, יבמ-קנקסה: "כדי לייצר כח עבודה חכם יותר, על כל אחד מאיתנו להבין מה הוא נולד לעשות"

"אם תצליחו להבין מה נולדתם לעשות, אתם תנהלו חיים ששאר בני האדם רק חולמים עליהם", אמר קרסן – מנכ"ל קנקסה ב-ביבמ ● הוא תיאר שלושה שלבים שיסייעו, לדבריו, לכל אחד למצוא את הדבר שהוא נולד לעשות ● וגם: מערכת SaaS חדשה מבטיחה לסייע לארגונים להפיק תובנות HR מ-Big Data

"כדי לייצר כח עבודה חכם יותר (Smarter Workforce), על כל אחד מאיתנו להבין מה הוא נולד לעשות. אם נצליח בכך, זה לא רק ישפר באופן דרמטי את הביצועים שלנו בעבודה, אלא יהפוך את העולם כולו למקום יעיל יותר, שמח יותר וטוב יותר", כך אמר רודי קרסן, מנכ"ל קנקסה (Kenexa) ב-יבמ (IBM). לדבריו, "אתם תתמלאו באנרגיה חדשה שתמלא אתכם – אנרגיה שלא ידעתם שקיימת. האנרגיה הזו תתרגם לכל תחומי החיים שלכם, ותפיח חיים במונח כח עבודה חכם יותר".

קרסן אמר את הדברים אמש (ג'), במליאה המרכזית של כנס IBM Connect 2014, שנערך השבוע באורלנדו שבפלורידה. האירוע, שנערך זו השנה ה-21 ברציפות, משך אליו אלפי משתתפים – לקוחות, שותפים ועובדים בכירים מ-יבמ, ויינעל בסוף השבוע הקרוב.

"אנו חיים בזמנים נפלאים", אמר קרסן, אחד ממייסדי קנקסה, שנרכשה על ידי יבמ לפני כשנה וחצי תמורת 1.3 מיליארד דולר. "חיינו ארוכים יותר, בריאותנו טובה יותר ורמת העוינות העולמית נמוכה מאי-פעם. עם זאת, רבים מאיתנו שוכחים להתמקד באדם אחד וחשוב מאוד, אולי אפילו החשוב ביותר: אני, עצמי ואנוכי. בואו נתמקד לרגע בעצמנו. לא בעבודה שלנו, לא במשפחה שלנו ולא בחברים שלנו – בעצמנו. שאלו את עצמכם: מה נולדתי לעשות? מה גורם ללב שלי לפצוח בשיר? מה אני יכול לעשות כדי לשנות את העולם?".

"אם תעשו את מה שנולדתם לעשות, אני מבטיח לכם שלוש תוצאות מופלאות", פירט קרסן: "בתור התחלה, הביצועים שלכם בעבודה ידורגו ב-10% העליונים בארגון שלכם. התוצאה השניה היא, שלהרגשה הזו תהיה השפעה דרמטית על כל מי שאתם מכירים. הם יהיו עטופים בשמחה שלכם. לבסוף, אותה הרגשה תשפיע באופן דומה גם על מקום העבודה שלכם, על הקולגות שלכם, על העובדים שלכם ועל הבוסים שלכם. אם תצליחו להבין מה נולדתם לעשות, אתם תנהלו חיים ששאר בני האדם רק חולמים עליהם".

הוא תיאר שלושה שלבים שיסייעו, לדבריו, לכל אחד למצוא את הדבר שהוא נולד לעשות. "השלב הראשון הוא מוטיבציה. נסו לזהות מה מניע אתכם, מה גורם לכם לקום מהמיטה בבוקר ולעשות את מה שאתם עושים. אל תמכרו את עצמכם בזול: לכל אדם יש סט של מניעים, וככל שתדעו עליהם יותר, כך יגדלו סיכויי ההצלחה שלכם".

חיינו ארוכים יותר, בריאותנו טובה יותר ורמת העוינות העולמית נמוכה מאי-פעם. עם זאת, רבים מאיתנו שוכחים להתמקד באדם אחד וחשוב מאוד, אולי אפילו החשוב ביותר: אני, עצמי ואנוכי". רודי קרסן במהלך מסיבת עיתונאים ב-IBM Connect 2014. צילום: אור יעקב

השלב השני, המשיך קרסן, "הוא לחזור אחורה בזמן ולחפש את הרגע שבו הרגשתם שאתם חיים יותר מאי-פעם. אתם יודעים על איזו תחושה אני מדבר. אי אפשר לפספס אותה. אחלוק אתכם מתי זה קרה לי. בימיה הראשונים של קנקסה, שהוקמה כחברה לאיתור כח אדם, הזזנו עובד מתפקיד אחד לתפקיד אחר, למרות שאשתו התנגדה לכך באופן נחרץ. כמה שבועות לאחר מכן, קיבלתי ממנה הודעה. היא כתבה לי שלמרות ההתנגדות שלה, השינוי שיפר את החיים של שניהם לטובה – שינוי שהיא לא יכלה לראות לפני שהוא יצא לפועל. אף פעם לא אשכח את התחושה הזו, שנגעתי בחיים של אנשים ושיניתי אותם לחיוב. זה מה שמניע אותי".

"השלב השלישי הוא אף פעם לא להפסיק לחשוב על מה שאתם אוהבים לעשות", הפציר קרסן. "ככל שתתעסקו בזה יותר, תוכלו להבין איך והיכן לתקשר עם האנשים הנכונים סביבכם ואיך, בסופו של דבר, תצליחו גם אתם לשנות את העולם בתחום שקרוב לליבכם".

"הכלים ליצירת כח עבודה חכם יותר קיימים", סיכם קרסן. "המידע זמין, התהליכים נפוצים והמודעות הולכת וגדלה. אולם, כאשר ארגונים מחפשים ליצור כח עבודה חכם יותר, הם נוטים לשכוח מהחלק הכי חשוב בתהליך: כל אחד מהעובדים כאדם. זכרו: הזמן שלנו בעולם מוגבל ועלינו לנצל כל רגע. הלוואי שנמצא כולנו את מה שנולדנו לעשות ונשפר יחד את הקיום האנושי באשר הוא".

מערכת חדשה להפקת תובנות HR
בהמשך, חשפה יבמ את Kenexa Talent Suite: חבילה חדשה המסופקת במתכונת תוכנה כשירות (SaaS, ר"ת Software as a Service). המערכת מיועדת למנהלי משאבי אנוש ומנהלים בכירים ומאפשרת להם להפיק תובנות מתוך הררי הנתונים הנוצרים מדי יום על ידי כוח העבודה שלהם. בעזרת Talent Suite, נמסר, יכולים ארגונים לייעל, לשפר ולהעלות את איכות תהליכי גיוס העובדים שלהם, להעלות את פריון העבודה ולתקשר עם עובדים על מנת לתרום לתוצאות העסקיות.

בענק הכחול מסבירים, כי "ארגונים סביב העולם מתמקדים כיום בזיהוי ובגיוס כוח האדם המוכשר ביותר. באמצעות דיוק בתהליכי גיוס העובדים ושימוש נבון בכלי רשת חברתית, יכולים עסקים לנהל טוב יותר את כוח העבודה שלהם, לפתוח כישורים, ולשבץ עובדים במקומות בהם יוכלו להצליח".

חבילת Kenexa Talent Suite מאפשרת למנהלי כוח אדם לבחון כמויות גדולות של נתוני עובדים – דוגמת ניסיון, מעורבות חברתית, פיתוח כישורים ומאפיינים אישיים – ולזהות את האיכויות המאפשרות לטובים שבהם להצליח. ארגונים וצוותי עבודה יכולים להשתמש במודלים האלה על מנת למיין מועמדים לעבודה באמצעות כלים חברתיים ורשתות מקצועיות דוגמת לינקדאין (LinkedIn), שם מופנים מחפשי עבודה באופן אוטומטי, על פי הפרופיל שלהם, אל המשרות המתאימות.

נערך זו השנה ה-21 ברציפות. כנס Connect 2014 של יבמ. צילום: אור יעקב

לאחר גיוס העובד, יכולים מנהלי כוח האדם להאיץ את תהליכי הלמידה שלו והשתלבותו בארגון באמצעות חבילת Connections של יבמ, המבוססת על תוכנת Exceptional Digital Experience של החברה – גם היא בסביבת ענן. כך, יכולים עובדים לשתף מידע ולמצוא את המומחים המתאימים על מנת לשפר תהליכי למידה ולהעלות את רמת הפריון – ובמקביל לאפשר למנהלים לנהל צוותים ומחלקות באופן יעיל יותר. מערכת מתקדמת לניתוח אנליטי ולהפקת דוחות, מאפשרת למנהלי קווי מוצרים ופעילויות להבין טוב יותר את המגמות הנולדות בשורות העובדים, לנהל באופן יעיל יותר את הקריירה שלהם, כל עובד בפני עצמו, ולטפל בתחומים דוגמת רכישת כישורים, הערכת ביצועים, תגמול עובדים, ותכנון מוקדם.

המערכת של יבמ מאפשרת להשתמש גם בכלים אנליטיים מתקדמים יותר, באמצעות התשתיות הייחודיות של ווטסון (Watson), שילוב הדוק של יכולות Big Data וכלים אנליטיים המאפשרים להפיק תובנות חדשות ולפעול על בסיסן. סביבת Watson Foundations מספקת את הכלים ואת היכולות הנדרשים על מנת לרדת לעומק מכלול המידע הרלוונטי – ללא תלות במקור המידע הזה או בסוג הנתונים – ולהפעיל מגוון רחב של מנגנוני ניתוח אנליטי, כדי להציג תובנות חדשות בזמן אמת, ובמכונת מאובטחת לכל רוחב הארגון. באמצעות המערכת יוכלו מנהלי כוח אדם לאתר את הנושאים המרכזיים המעסיקים עובדים ולהציע תשובות לגבי משמעות הדיון הזה, ומה ניתן ללמוד ממנו על מנת לשפר את התרבות הארגונית.

ארגונים מתקשים להפיק תובנות מכלי ניתוח
במהלך הכנס באורלנדו הציגה יבמ סקר מנהלים חדש אותו ערכה, בהשתתפות 342 מנהלי כוח אדם מ-18 תחומי תעשיה בכל העולם, ממנו עולה כי עסקים רבים מתקשים לנצל את התובנות אודות כוח העבודה שלהם, הנולדות באמצעות ניתוח אנליטי וכלי Big Data. המחקר, שיתפרסם במלואו בקרוב, קובע כי רק 50% מהארגונים עושים שימוש בכלים אנליטיים לניתוח כוח העבודה שלהם, ושיעור נמוך משמעותית מפעיל כלים לחיזוי אנליטי, המאפשרים אופטימיזציה של תהליכי קבלת ההחלטות בתחומים דוגמת מיקור עובדים ושימורם (7%), שיפור המחויבות של עובדים (9%), פיתוח כישורים (10%) עבודה שיתופית ושיתוף ידע (3%).

עוד מעלה המחקר, כי מנהלי משאבי אנוש מצויים בשלבים ראשוניים של יישום כלי רשתות חברתיות במסגרת הארגון. כיום, 66% מהארגונים משתמשים במדיה חברתית בתהליכי גיוס העובדים שלהם, אך רק 32% משתמשים בהם למשימות שיתוף ידע, ו-41% להכשרה ולימוד.

חבילת Kenexa Talent Suite של יבמ, נמסר, משלבת כלים לגיוס עובדים, איתור עובדים ברשתות חברתיות, והערכת מועמדים על בסיס שיטות מתחום מדעי ההתנהגות. היא מטפלת באופטימיזציה של כוח העבודה באמצעות כלי הערכה, תכנון ותכנון תגמול עובדים, ומציעה כלי ניתוח אנליטי המאפשרים להשתמש בכמויות גדולות של מידע אותו משתפים העובדים ביניהם על מנת לשמר את העובדים הטובים ביותר במסגרת הארגון.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים