EMC מצטרפת למהלך הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב בהשקעה של מאות אלפי דולרים

מנכ"ל החברה ג'ו טוצ'י נפגש היום (ב') עם רה"מ בנימין נתניהו ובכירים נוספים, שסיכמו על הצטרפות ענקית האחסון למהלך: "נענינו לאתגר הלאומי לסייע בהקמה ופיתוח של קריית הסייבר בנגב" ● לאנשים ומחשבים נודע כי סיבה נוספת לביקורו השני של מנכ"ל EMC בישראל היא המכרז להעברת בסיסי צה"ל לנגב, פרויקט המוערך ב-10 מיליארד דולר

EMC תצטרף למהלך הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב, שמובילים המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה, עיריית באר שבע ואוניברסיטת בן גוריון. היקף ההשקעה לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר בסכום של מאות אלפי דולרים. טוצ'י אמר לראש הממשלה נתניהו כי "חיזוק מעמדה המוביל של ישראל בתחום ההיי-טק בכלל ובסייבר בפרט עמד לנגד עינינו, כאשר נענינו לאתגר הלאומי לסייע בהקמה ופיתוח של קריית הסייבר בנגב".

סיבה נוספת לביקור השני של ג'ו טוצ'י, מנכ"ל ויו"ר EMC העולמית בארץ, היא המכרז להעברת בסיסי צה"ל לנגב, בו מתמודדת, בין השאר, גם ענקית האחסון – כך נודע לאנשים ומחשבים. מדובר במכרז ענק שנאמד בכ-10 מיליארד דולר. לצדה של EMC מתחרות גם חברות ישראליות ויתר החברות הבינלאומיות הפועלות בישראל. לשם כך, בין השאר, נפגש טוצ'י אתמול עם יאיר לפיד, שר האוצר, והיום עם משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון. ביקורו זה מצטרף להגעתה באוגוסט של ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM) העולמית, שבאה אף היא לאותה מטרה.

בפגישה שהתקיימה היום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ו טוצ'י, נכחו גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה וחברי הנהלת EMC ישראל. במהלכה סוכם כי EMC תצטרף למהלך של הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב.

במסגרת ההסכם, החברה, שהקימה ב-2011 בבאר שבע מרכז מו"פ העוסק בין היתר בטכנולוגיות אבטחה, תקים ותוביל את הארגון לפיתוח קריית הסייבר. ארגון זה ייצג את כלל הארגונים והגופים בתחום הסייבר הפועלים בקריה בבאר שבע, והוא ישמש כשותף למטה הסייבר הלאומי בפיתוח הקריה. EMC אף תשקיע את המשאבים והידע הנדרשים להקמת שער הסייבר, Cyber-Gate, המרכז הלאומי ללמידה ולהדגמה של זירת הסייבר הישראלית.

כחברה שפועלת שנים רבות בתעשייה הישראלית, ציין טוצ'י, "וצומחת בה בהתמדה, תוך קיום שיתופי פעולה הדוקים עם גורמים ממשלתיים, צבאיים, ציבוריים ואקדמיים, אנו מאמינים שמחובתנו לתרום לאבטחתן ולביטחונן של התעשייה ושל תשתיות לאומיות קריטיות. נעשה זאת על ידי אספקת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי אבטחת מידע וניהול תשתיות המידע".

EMC מעסיקה בישראל יותר מ-1,000 עובדים והשקיעה עד היום מיליארדי דולרים בישראל. זאת, ברכישה של תשע חברות, בהשקעות שונות בטכנולוגיות ישראליות ובהקמה של מרכזי מכירות ופיתוח בשישה אתרים שונים בישראל. טוצ'י ציין בפגישה עם נתניהו כי החברה מתכננת להמשיך ולהרחיב את פרישתה הגיאוגרפית ואת כוח האדם שלה ותקים בשנת 2014 מרכז מו"פ נוסף בצפון הארץ – באזור התעשייה מת"ם בחיפה.

בנוסף, ציין טוצ'י כי פעילות החברה בבאר שבע צפויה להתרחב משמעותית במהלך השנתיים הקרובות, ולעסוק בין היתר בפיתוח פתרונות ייעודיים לצורכי משרד הביטחון ויחידות הצבא הנמנות עם לקוחות החברה בישראל.

קריית הסייבר הלאומית היא יוזמה שמוביל מטה הסייבר הלאומי, במטרה לייצר אשכול גיאוגרפי אשר ישלב חברות העוסקות בסייבר, מחקר סייבר אקדמי, גופים ביטחוניים ומשרדי ממשלה הפועלים בתחום, כמו גם תשתית חינוכית ייעודית. זאת, במטרה ליצור סביבת עבודה המכילה את כל המרכיבים הנחוצים לביסוס מובילות סייבר עולמית במתחם מוגדר שיאפשר מיזוג של משאבים, תשתית טכנולוגית משותפת וסינרגיה בין עובדים, חוקרים וסטודנטים.

מענקית תשתיות ניהול המידע נמסר כי הסייבר-גייט אותו היא תקים יהיה מרכיב מרכזי באספקת מידע בכמה היבטים: הצגת תחום הסייבר – היסטוריה וחדשנות – באמצעות חוויית למידה עבור סטודנטים והציבור הכללי; הצגת זירת הסייבר הישראלית לגופים שונים מרחבי העולם, בהם ממשלות, גופים עסקיים ואקדמיים; הצגת קריית הסייבר הלאומית בנגב, על מרכיביה התעשייתיים והאקדמיים, לגופים בינלאומיים שעשויים לגלות עניין בהקמת פעילות עסקית או מחקרית בנגב; והצגת קריית הסייבר הלאומית לאנשי מקצוע בתחומי הטכנולוגיה ולחוקרים, על מנת לעודדם לעבור לבאר שבע.

בנוסף, יארח המרכז מפגשים בין הגופים השותפים בקריה, במטרה לייצר שיתופי פעולה ויהווה פלטפורמה לתערוכה קבועה של מיצגים אינטראקטיביים מדעיים, טכנולוגיים, כלכליים וחברתיים הקשורים בתחום הסייבר.

במהלך הביקור בארץ, סייר טוצ'י בעיר הבה"דים בנגב, בפארק הטכנולוגיות המתקדמות בבאר שבע, בו ממוקם מרכז מחקר ופיתוח של החברה, שם נפגש עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'. בביקורו בארץ, אף נכח באירוע של עובדי החברה בישראל, ובמפגש עם מבחר מלקוחות החברה, כמו גם עם הנהלת קרן JVP ועם ח"כ אראל מרגלית. את סוף השבוע עם נחיתתו בארץ, ב-15 בנובמבר, בילה טוצ'י עם ההנהלה הבכירה של EMC בישראל, בסיור פרטי בירושלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים