השר לשעבר מיכאל איתן: "מי שנותן לכרמלה אבנר ללכת – פוגע בתיקשוב הממשלתי"

התפטרותה של כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי, עוררה תגובות נסערות בענף – כאשר עיקר הביקורת מופנית לעומד בראש משרד האוצר, השר יאיר לפיד ● מקורבי ד"ר יובל שטייניץ: "אבנר היא עוד אחת משורה של בכירים שפורשים מהאוצר בארבעת החודשים האחרונים, מסיבות כאלו ואחרות - וזה אומר הרבה"

"אבנר הגיעה לממשלה בשליחות לאומית מהסקטור הפרטי. זה לא דבר שכיח. מי שנותן לה ללכת או מראה לה את הדרך החוצה פוגע לא רק בה, אלא בתיקשוב הממשלתי כולו", כך מאשים השר לשעבר מיכאל (מיקי) איתן, בשיחה שקיים עם אנשים ומחשבים, על רקע התפטרותה הדרמטית של כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי.

לדבריו, "עזיבתה משדרת מסר של נסיגה לאחור באחד התחומים החשובים ביותר לממשלת ישראל – התיקשוב והמיחשוב, שיכול להביא לחיסכון ולייעול, ולצמצם את הפער הקיים בתחום התיקשוב בין המגזר הממשלתי למגזר העסקי". הוא סיים ואמר, כי "לא נותר לי אלא רק להצטער על כך".

מקורבי שר האוצר לשעבר, ד"ר יובל שטייניץ: "אבנר עשתה עבודה נהדרת". צילום: קובי קנטורמקורבי שטייניץ: המשך של תהליך פרישת בכירים מהאוצר
שר האוצר לשעבר, ד"ר יובל שטייניץ, אחד היוזמים והדוחפים להקמת מטה התיקשוב הממשלתי ובין התומכים במינויה של אבנר, נמנע מלהתייחס לפרישתה. אולם מקורביו מפנים אצבע מאשימה לעומד בראש המערכת, השר הנוכחי יאיר לפיד: "אבנר היא עוד אחת משורה של בכירים שפורשים מהאוצר בארבעת החודשים האחרונים, מסיבות כאלו ואחרות – וזה אומר הרבה".

"אבנר עשתה עבודה נהדרת בנאמנות מתוך שליחות, באחד האגפים היותר חשובים שיש כיום בממשלה", פירטו המקורבים. "עצוב מאוד ומצער שכך הדברים מתנהלים. כל שנותר הוא לקוות שיימצא מחליף שימשיך את כל העשייה החשובה שאבנר החלה בה".

נחמן אורון, יועץ בכיר לממשלה וחבר הוועדה שקבעה את הכללים להקמת התיקשוב הממשלתי, מסר: "התפטרותה של אבנר הוא דבר מצער מאוד. במידה מסוימת, הפרישה כלל לא מפתיעה. התהליך הזה שבגללו התפטרה מתרחש כבר זמן רב, ולא מפליא שהיא החליטה לא להמשיך".

ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר למערכות IT ממשלתיות: "הפרישה כלל לא מפתיעה".  צילום: קובי קנטוראורון, בעברו מנמ"ר מינהל מקרקעי ישראל, טוען כי כעת תשומת הלב של המנמ"רים צריכה להיות לכיוון המשכיות: "המנמ"רים צריכים המשיך את כל הדברים שאבנר התחילה בהם, כדי לשמור על הקיים ולהמשיך לפתח את התיקשוב הממשלתי".

עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות: "לקח לנו הרבה זמן לייצר מסגרת לשיתוף פעולה בין הרשויות לממשלה, היינו בדיונים בוועדת המדע והיתה התקדמות יפה". בכך מתכוון קפליוק למסמך הבנות וסיכומים שהושג בין איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות לממשלה, באשר לשיתוף פעולה בכל מה שקשור למימשל זמין ברשויות המקומיות. גם ועדת המדע נרתמה לכך וכעת יש חשש שהכל יתקע שוב. לדבריו, "אני מקווה שהליכתה לא תפגע בסיכומים שהיו לנו ובדברים שכבר הושגו, ושנמשיך לבסס את שיתוף הפעולה בין השלטון המקומי לממשלה".

רז הייפרמן, ראש חטיבת המערכות והשירותים הרוחביים במטה התיקשוב הלאומי. צילום: קובי קנטור

רז הייפרמן, מנהל חטיבת מערכות ושירותים רוחביים במטה התיקשוב, אמר בתגובה כי "אין ספק שאבנר הקימה את האגף יש מאין. היא בנתה את כל המסגרות, הנהלים, פורומים שונים. אני יכול לומר שהיא עצמה מסיימת בסיפוק רב את תפקידה".

"מעבר לצער שיש בהליכתה, אפשר לראות את חצי הכוס המלאה: היא משאירה אחריה תשתית מעולה שתאפשר להצעיד את אגף התיקשוב קדימה", אמר הייפרמן, לשעבר מנמ"ר בזק ומנמ"ר ביטוח ישיר. לגבי העתיד, אמר הייפרמן כי "יש להמשיך את המלאכה – צריך לתת לאגף את המעמד הראוי לו".

עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים