המועמד זאב בילסקי: "לחדש את תנופת קריית ההיי-טק והחינוך טכנולוגי בבתי הספר ברעננה"

מערכת אנשים ומחשבים מלווה את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות ומבקשת מהמועמדים לפרוש את האג'נדה שלהם בתחום ההיי-טק, החינוך המדעי ועידן הרשתות החברתיות ● המועמד לראשות העיר רעננה, זאב בילסקי, מרחיב על פעילותו ויעדיו – ומסביר כיצד תושבי העיר כולה הרוויחו מענף ההיי-טק

חבר הכנסת לשעבר זאב בילסקי מתמודד בימים אלו פעם נוספת על ראשות עיריית רעננה, תפקיד אותו עזב מרצונו לפני שבע שנים, כאשר נענה להצעתו של ראש הממשלה דאז אריאל שרון ורץ לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. הוא מילא את תפקיד זה עד 2008, עת הצטרף לתנועת קדימה וכיהן מטעמה בקדנציה הקודמת בכנסת. במהלך הבחירות לכנסת הנוכחית הודיע כי הוא פורש מהמרוץ, ולאחר התלבטויות רבות, הכריז שהוא מתמודד שוב, בפעם החמישית, על תפקיד ראש העיר. בילסקי מתמודד מול נחום חופרי, יורשו בתפקיד.

בין סימני ההיכר של העיר רעננה ניתן למצוא את קריית ההיי-טק, המשתרעת בחלק המזרחי והצפוני שלה ומאכלסת כיום יותר מ-200 חברות. רעננה הייתה בין ערי הפריפריה החלוצות שהקימה במתחמה קריית היי-טק. בילסקי, אז ראש העיר, השקיע בסוף שנות התשעים מאמצים רבים – ונתפס כמי שעשה היסטוריה בתולדות הנדל"ן של חברות היי-טק. "דיגיטל (כיום HP) ישבה אז בהרצליה והייתה פרושה על פני ארבעה בניינים שונים", משחזר בילסקי כיום את התהליך, "יזמתי פגישה אצל המנכ"ל דאז יגאל בר יוסף, והצעתי לו לעבור לרעננה. בתחילה הוא לא כל כך התלהב – דיגיטל היא חברה אמריקנית גדולה עם סטנדרטים משלה, ואנשיה חששו מהנראות שאולי תפגע עם המעבר לעיר".

אבל בילסקי לא ויתר. "התעקשתי, כי ידעתי שאם אצליח להביא את דיגיטל – יבואו אחרים", אמר. ואכן, ההימור של בילסקי היה נכון. דיגיטל נטשה את אזור התעשייה בהרצליה, שם שכנה מאז נכנסה לישראל, ובנתה את משרדיה ברעננה. בעקבותיה הגיע גם אמדוקס (Amdocs), וגם שם זה לא היה קל. "בהתחלה הוא נפנף אותי, אבל לא ויתרתי, נכנסתי בדלת האחורית והמשכתי להציע להם הצעות. לבסוף השתכנעו והעבירו לקריית ההיי-טק, השוכנת ליד צומת רעננה דרום, חלק גדול מהפעילות שלהם".

לדבריו, "כמובן שמאז נסללה הדרך לעוד הרבה חברות, כמו מיקרוסופט (Microsoft), קומברס (Comverse), סאפ (SAP), נייס ואחרות. עם קומברס העסק קצת מתעכב בגלל המשבר שפקד את החברה, אבל לדעתי הם יעברו לפה".

הוא סבור שחשוב מאוד שכל ראש עיר ייצר חזון של קריית היי-טק בעירו. "יש פה ניצול של שלושה גורמים: מיקום גיאוגרפי אטרקטיבי, עירייה תומכת וקיצור תהליכים בירוקרטים", הוא אומר. צריך להבין, אומר בילסקי, כי "מעבר חברה כמו אמדוקס או מיקרוסופט לרעננה אינו רק עניין נדל"ני. בעקבות המעבר, עובדי היי-טק רבים זרמו לעיר, סייענו להם בגני ילדים, בחלק ממקומות העבודה הקמנו צהרונים, אפשרנו לאמהות להתחיל לעבוד אחר הצהריים מהבית, ועוד. כולנו יודעים שקריירה בהיי-טק אינה קלה, וגם הקלות במס הן לזמן קצר. כל הדברים האלו הוכיחו והחזירו את עצמם פי כמה, והכסף שהגיע משם הופנה לטובת כל תושבי העיר".

אם ייבחר, מתכוון בילסקי לחדש את התנופה, שלדעתו הואטה בשנים האחרונות. זאת ועוד, בכוונתו לאכלס את פארק ההיי-טק הנוסף שעומד לקום בחלק המערבי של העיר, סמוך להרצליה. בתוואי זה גם מתוכננת לעבור הרכבת הקלה, וכן המשך של כביש הטבעת 531 שיחבר את בין צומת רעננה לכביש החוף וצפון הארץ. במקביל, מבטיח בילסקי במצע הבחירות שלו לקדם את החינוך המדעי טכנולוגי בעיר – דבר שהחל בו עוד בתקופות כהונתו הקודמת.

לדבריו, הוא ינצל את עובדת היותו יו"ר עמותת גבהים, שעוסקת בעיקר בחיזוק עולים חדשים שרוצים להצטרף לענף ההיי-טק בארץ, על ידי פעילת מנטורינג. "הייתי רוצה שחלק מהעולים האלו יקבעו את מושבם ברעננה ולחבר אותם עם חברות מובילות פה, כגון אמדוקס, נייס ואחרות".

וכיצד הוא פועל ברשתות החברתיות? כמו מועמדים רבים, פייסבוק (Facebook) ורשתות אחרות מהוות גורם מרכזי בפעילות ההסברה של בילסקי והמטה שלו. לשם הם מעלים את כל הרשמים מפעילויות שונות, מתקשרים עם האזרחים ועוקבים אחר התגובות והפעילויות האחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים