יוני שמש, מנהל מחלקת הטכנולוגיות של הבורסה, יסיים את תפקידו בסוף השנה

לאחר שאסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, הודיעה על עזיבתה בשבוע שעבר, העריך שמש כי יוכל להחליפה ● אולם, כשהבין כי דירקטוריון הבורסה מחפש מועמד חיצוני, בחר לעזוב ● בכוונתו של שמש לעבור לעסקים פרטיים ולהתחיל קריירה חדשה בתחום הייעוץ

יוני שמש, המשנה למנכ"לית הבורסה לניירות ערך ומנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול, צפוי לעזוב את תפקידו בסוף השנה.

שמש (55) מכהן כמנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול מאז יוני 2006. באוגוסט 2010 הוא מונה בנוסף גם למשנה למנכ"לית הבורסה. בין השנים 1988 ל-2006 שימש כסמנכ"ל בכיר בבורסה וכסגן מנהלת מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול. שמש, שעבד בבורסה במשך 28 שנים, הוא בעל תואר ראשון במדע המדינה ובסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ובוגר קורס ניהול בכיר מבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת הארוורד.

לפני עשרה ימים נודע, כי אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה לניירות ערך, תפרוש בינואר 2014 על רקע חילוקי דעות עם שאול (סם) ברונפלד, יו"ר הבורסה. לבנון הודיעה על פרישתה לאחר 28 שנות עבודה בבורסה, מהן שנים רבות כמנמ"רית. היא בין הבודדים במשק שהתקדמו באותו הארגון ממנמ"ר למנכ"ל.

שמש העריך, כי יוכל להחליף את לבנון כמנכ"ל הבורסה. לאחר שהבין כי דירקטוריון הבורסה מחפש מועמד חיצוני, בחר לעזוב. במכתב הפרישה שלו ללבנון, ציין שמש, כי תכנן את פרישתו זמן ממושך, וכי בכוונתו לעבור לעסקים פרטיים ולהתחיל קריירה חדשה בתחום הייעוץ.

כיממה לאחר ההודעה על עזיבתו של שמש, גם ברונפלד, יו"ר הבורסה, נאלץ להודיע על התפטרותו. זאת, נוכח לחץ כבד מאוד מצד פרופ' שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך, שתקף בימים האחרונים בחריפות את לבנון ואותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים