מסתמן: ווייז תימכר לפייסבוק תמורת כמיליארד דולרים

על פי דיווחים, שתי החברות מנהלות מזה כשנה משא ומתן במסגרתו תרכוש הרשת החברתית הפופולרית את הסטארט-אפ הישראלי ● ההערכה היא שיש כבר הסכם בין שתי החברות וכי הוא נמצא בימים אלה במשרד המסים האמריקני לאישור ראשוני ● המגעים בין פייסבוק לווייז החלו עוד בזמן שווייז ניהלה משא ומתן עם אפל - שהוכחש על ידי החברה האמריקנית

היכן מוצדק לנהוג עם חיוך על השפתיים? Waze

האם הסטארט-אפ הישראלי ווייז (Waze) עומד להימכר לפייסבוק (Facebook)? לפי הערכות שנשמעות בשוק, החברה, שאחראית ליישום הניווט בכבישים הפופולרי, תסכים כנראה להצעה של הרשת החברתית המובילה למכירה אליה תמורת כמיליארד דולרים. למעשה, ההערכה היא שיש כבר הסכם בין שתי החברות וכי הוא נמצא בימים אלה במשרד המסים האמריקני לאישור ראשוני, כפי שנדרש בכל עת שמתבצעת עסקה מעין זו.

ההערכות, שלא זכו עדיין לאישור של מי מהצדדים, מגיעות כשלושה חודשים לאחר שדווח על כך שווייז ניהלה משא ומתן עם אפל (Apple), שנכשל. לפי גורמים בשוק, ווייז סירבה להצעה של אפל, שעמדה על כחצי מיליארד דולרים, וניהלה במקביל משא ומתן עם פייסבוק. אנשיה של הרשת החברתית הפופולרית ביקרו במשרדים הסמוכים של הסטארט-אפ הישראלי בפאלו אלטו כבר במהלך חודשי הקיץ של 2012, בזמן המשא ומתן שנוהל מול אפל. מאוחר יותר נפגשו אנשי שתי החברות בארץ – פגישות שהניבו, בין השאר, גרסה של וייז לשימוש משולב עם הרשת החברתית.

ידיעות על כך שפייסבוק מעוניינת בווייז הופיעו בעיתונות האמריקנית כבר במהלך אוגוסט, בתקופה בה החברה השקיעה כספים לא מעטים ברכישות של חברות שמייצרות יישומים שניתנים לשילוב ברשת החברתית. הרכישה הבולטת ביותר במסגרת הזאת היא זו של אינסטגרם (Instagram), אותו רכשה פייסבוק במיליארד דולרים. כמו כן, היא רכשה את יישום שמירת הכתובות ספול (Spool) ואת חברת הפיתוח אקריליק (Acrylic).

בימים אלה נהנית פייסבוק מגידול מרשים במספר המשתמשים הסלולריים שלה ומתקרבת לקו ה-850 מיליון משתמשים שמתחברים אליה באמצעות הטלפון. זו כנראה הסיבה שהיא מחפשת יישומים חברתיים שמתאימים לתחום הטלפוניה ויכולים למשוך אל שורותיה משתמשים רבים.

לפי ההערכה, מספר המשתמשים בווייז עומד כיום על יותר מ-40 מיליון משתמשים ברחבי העולם – מספר שהולך וגדל בשנה האחרונה באופן משמעותי. ההערכות הן שבשנה האחרונה הגדילה החברה את מספר המשתמשים שלה ביותר מ-200%, וזאת בזכות קהל אוהדים שמספק לה מפות מעודכנות ביותר מ-100 מדינות בעולם. קצב ההורדות של ווייז מתקרב כיום לשני מיליון בחודש, בגרסאותיו השונות של היישום. במהלך המשא ומתן עם אפל, שהוכחש על ידי האחרונה, קפץ נתח השוק של ווייז בארצות הברית מ-7% ל-10%.

ווייז הוקמה ב-2007 ועד היום גייסה ממשקיעים 67 מיליון דולרים. רק ב-2010 היא גייסה 25 מיליון דולרים, לפי הערכת שווי שוק של 100 מיליון. בין המשקיעים באותו סבב היו Vertex Venture Capital ,Blue Run Ventures ,Qualcomm Ventures ומיקרוסופט (Microsoft). שנה לאחר מכן היא גייסה עוד 30 מיליון דולרים, כולל מ-Horizon Ventures, חברת הון-הסיכון של המיליארדר ההונג קונגי לי קא-שינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים