צה"ל מטמיע ממשק מבצעי למערכות השו"ב צי"ד וטירת האגם; ההיקף: עשרות מיליוני ש'

חיבור ראשוני ובסיסי בין שתי המערכות החל לפני כשלוש שנים, אולם במסגרת הפרויקט הנוכחי, שיסתיים במחצית השנה, יהפוך החיבור בין המערכות להדוק ועמוק יותר ● האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התיקשוב: "מדובר בקישור משמעותי בין המטה הכללי, זרועות היבשה הים, האוויר ואגף המודיעין. התהליך המבצעי יהיה שלם יותר בהיבט של יכולות מודיעיניות, מידע על מטרות וניהול האש באופן יעיל יותר"

צה"ל החל בהטמעת ממשק מבצעי בין שתי מערכות השליטה והבקרה שלו, צי"ד וטירת האגם. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים.

טירת האגם היא מערכת שליטה ובקרה לפיקוד ולמטכ"ל. היא הוכנסה לשימוש מבצעי עם תחילת מלחמת לבנון השניה ב-2006. המערכת מסייעת להעברת פריטי מידע, תוך דגש על ניהול תהליכים. המערכת מעבירה פקודות באופן יעיל ומהיר יותר, מספקת למקבלי ההחלטות פריטי מידע רבים, ומשפרת את תהליך קבלת ההחלטות.

פרויקט צי"ד (ר"ת צבא יבשה דיגיטלי) הוא מערכת שליטה ובקרה של זרוע היבשה בצה"ל, הנעשה בשיתוף אלביט. הפרויקט כולל מערכות תיקשוב לדרג הלוחם, המאפשרות העברת תמונת מצב אינטגרטיבית ועדכנית המשלבת בין כלל הגורמים המשתתפים בלחימה והמנהלים אותה. ממשק המשתמש של מערכת צי"ד כולל עמדות שו"ב ותקשורת, ומערכות לעיבוד והפצת מידע. המערכת מאפשרת תיאום בין הכוחות בדרגים השונים, מתן תמונת מצב (תמ"צ) עדכנית, יכולת מבצעית מערכתית כוללת, הגדלת שרידות הכוחות ושיפור הדיוק בעת הפעלת אש, תוך שימוש יעיל וחיסכון בכוח אדם ואמצעים.

לפני שלוש שנים החל חיבור ראשוני ובסיסי בין שתי המערכות. במסגרת הפרויקט הנוכחי, שהחל בימים אלה ויסתיים במחצית השנה, החיבור בין שתי המערכות יהיה הדוק ועמוק יותר. שילובן של המערכות הללו יביא לקבלת החלטות טובה יותר של המפקדים בדרגים השונים. זאת בשל שינוע נתונים בזמן אמת, ויצירת תמונת מצב אחת הן עבור המפקדים הבכירים והן עבור הלוחמים בשטח.

"זו הפעם הראשונה בה נחבר את מערכות המידע המבצעיות הטקטיות עם המערכת המשמשת את מפקדות הפעלת הכוח של הצבא", אמר בראיון לאנשים ומחשבים אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התיקשוב. "אנו עושים פה קישור משמעותי בין המטה הכללי, זרועות היבשה הים, האוויר ואגף המודיעין". לדבריו, "התהליך המבצעי יהיה שלם יותר בהיבט של יכולות מודיעיניות, מידע על מטרות וניהול האש באופן יעיל יותר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    לחבר מערכות? אולי מישהו לא תכנן את המערכות בצורה מיטבית ולפיכך ישנה הכלאה מוזרה...

אירועים קרובים