זוהר זיסאפל, רד: "קשים הם חייו של המנמ"ר במתח שבין הענן ואבטחת המידע"

"אני לא מקנא במנמ"ר כיום. הוא מצוי במתח שקשה מאוד לגשר עליו", אמר זיסאפל - יו"ר רד תקשורת, בכנס לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל ● הוא התמקד בחדשנות, ואמר כי "חדשנות זה לעשות משהו שונה, אחר, בתחום חדש שבסופו של דבר ישנה את העולם" ● שי קוקוי, יו"ר לשכת מנתחי מערכות המידע: "נפתח הדרגתית את הלשכה בפני כל מקצועני ה-IT ונרחיב את הפעילות המקצועית"

"אני לא מקנא במנמ"ר כיום. הוא מצוי במתח שקשה מאוד לגשר עליו, בין הרצון לצרוך ולספק כמה שיותר שירותים – כאשר הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות הענן, ובין היבטי אבטחת המידע הקיימים בענן", כך אמר זוהר זיסאפל, יו"ר רד תקשורת.

זיסאפל היה אחד הדוברים במליאה המרכזית של כנס לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל. אל הכנס, שנערך הבוקר (ב') בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות משתתפים והוא התקיים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את המליאה המרכזית באירוע הנחה אריה עמית, סגן נשיא בכיר בנס טכנולוגיות.

הרצאתו של זיסאפל בכנס נסבה על חדשנות. לדבריו, "חדשנות זה לעשות משהו שונה, אחר, בתחום חדש שבסופו של דבר ישנה את העולם". הוא הביא דוגמאות רבות לחדשנות של ממציאים מגלים ואמנים. כך, אמר על תומס אלווה אדיסון, כי "הוא היה תלמיד לא טוב. ילד שובב שעשה הרבה ניסיונות, שרף אסם ואף פוטר ממשרת מכירת עיתונים ברכבת, כי שרף את אחד הדוכנים. הייתה לו מעבדה ענקית להמצאות, בה אירח ממציאים. היו לו הכי הרבה פטנטים רשומים בעולם – 1,093, ונטען כי גנב פטנטים מאלה שהסתובבו אצלו. בהמצאת נורת הליבון הוא גילה עקשנות והתמדה עד שמצא את החומרים הנכונים לכך שתאיר זמן רב".

על ג'וליאמו מרקוני, אמר זיסאפל, כי "הוא המציא את האלחוט. הוא ידע על טלגרף, אז אמר 'אעביר הסיגנל ללא חוט'. היה לו בן משפחה שעבד כמהנדס ראשי בדואר הבריטי, וקרוב אחר שהשקיע בו כספים – שני היבטים שמאוד סייעו. העובדה שניתן היה לדווח בזמן אמת על מירוץ יאכטות ליד חופי אנגליה, עשתה את שלה – דבר שמראה על חשיבות השיווק בחדשנות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

גם באומנות, אמר זיסאפל, "היבט השיווק חשוב. אנדי וורהול שעתק תמונות ובכך מתח ביקורת על עולם האמנות, אף שזה חיבק אותו".

הוא סיפר על עיתונאי אנגלי שעבר לגור עם חברתו, אך זו לא רצתה תמונה של סטלין שהייתה ברשותו. העיתונאי הלך לחברו האמן, דמיאן הרסט, שהדביק עיגול אדום על אפו של סטלין. התמונה החלה להימכר בבית המכירות סות'ביס (Sotheby's) במרווח שבין שמונת אלפים ל-12 אלף ליש"ט, ולבסוף נמכרה ב-168 אלף.

שי קוקוי, יו"ר לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל. צילום: קובי קנטור"כריסטופר קולומבוס בעיני הוא היזם האולטימטיבי", אמר זיסאפל, "הוא לא התכוון לגלות ארצות – אלא דרך חדשה להודו. היה לו מידע מבוסס ממרקו פולו, שעל בסיסו ניתן היה לחשב חישובים, אלא שהוא לא ידע שאלה הבלים מומצאים. הוא הבטיח פרס למי שיראה יבשה ראשון, אך הפר הבטחתו ולא נתן למלח את הפרס".

זיסאפל סיכם באומרו, כי "צריך רעיון חדשני ועבודה בתחום חדש. נדרש שותף אסטרטגי ומשקיע ידידותי – שני דברים שמאד עוזרים. התמדה היא קריטית. אמונה גדולה בהצלחה היא תמיד חשובה. צריך לגייס מנהלים טובים. שיווק, שיווק, שיווק – זה נורא חשוב. אסור להעתיק, אבל כן צריך ללמוד מהמתחרים. ואם בדרך להודו גיליתם את אמריקה – זה בסדר".

שי קוקוי, יו"ר לשכת מנתחי מערכות המידע, אמר כי הלשכה קיימת כבר 45 שנים, ומהווה את הגוף המקצועי המוביל בטכנולוגיות מידע ותיקשוב. לדבריו, "אני גאה בהובלת הלשכה. אעשה הכל על מנת לקדם את מעמדו המקצועי של מנתח המערכות".

קוקוי הציג את עיקרי התכנית האסטרטגית החדשה של הלשכה, הכוללת מיצוב מחדש של הלשכה, הפיכתה לקהילייה מקצועית שתקדם את מעמד חבריה ותקדם את המודעות המקצועית. הוא סיים באומרו, כי "נפתח הדרגתית את הלשכה בפני כל מקצועני ה-IT ונרחיב את הפעילות המקצועית גם לקורסים, הכשרות והסמכות. נשתף פעולה עם חברות, אקדמיה ועם המגזר הביטחוני ונרחיב את הפעילות הציבורית עם הציבור ומוסדות הציבור. נמצב את ההיי-טק כמוביל כלכלי במשק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים