צה"ל יוצא לפרויקט לקוח רזה בעמדות הקצה של המחשבים בעשרות מיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט יהפכו עשרות אלפי יחידות הקצה בצה"ל ל-"טיפשות" ● אגף התיקשוב מקיים בימים אלה פיילוט בבה"ד 7 שלאחריו יוחלט על המשכו ● הצבא עדיין לא בחר איזו חברה תספק את הפיתרונות לצורך הפרויקט ● לדברי אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התיקשוב, "העילה המרכזית של הפרויקט היא עלות הקיום, הרישוי והתחזוקה של תחנת הקצה, ועילה נוספת היא היבטי אבטחת מידע וסייבר" ● הוא ציין ש-"מדובר במהלך מאוד נכון לביצוע"

אגף התיקשוב של צה"ל יוצא לפרויקט לקוח רזה בעמדות הקצה של המחשבים – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים.

בימים אלה יוצא אגף התיקשוב לפיילוט של הפרויקט בבה"ד 7, בית הספר של האגף. לאחר מכן יוחלט על ביצוע הפרויקט כולו, שבמסגרתו יהפכו עשרות אלפי יחידות הקצה בצבא ל-"טיפשות". הפרויקט צפוי להתחיל ב-2014 ולארוך 3-4 שנים, בשל ריבוי תחנות הקצה. טרם הוחלט באגף התיקשוב בטכנולוגיה של איזו ספקית IT להתבסס – HP, מיקרוסופט (Microsoft), סיטריקס (Citrix) או חברה אחרת.

הפיילוט יוצא לדרך לאחר בדיקות מעמיקות שערך אגף התיקשוב במהלך השנה החולפת, לבחינת עלויות הפרויקט מול התועלות שבו. ראש האגף, האלוף עוזי מוסקוביץ', אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "העילה המרכזית של הפרויקט היא עלות הקיום, הרישוי והתחזוקה של תחנת הקצה. עילה נוספת היא אבטחת מידע וסייבר. יחידת קצה רזה וטיפשה מפחיתה באופן משמעותי את סיכוני הסייבר".

האלוף הוסיף, כי "נשים בפרויקט דגש על חוויית המשתמש. בנוסף, נידרש להגדלת רוחבי הפס של קווי התקשורת, לצד הגנה טובה יותר ברמת הדטה סנטר. ערכנו בדיקות שבחנו את החזר ההשקעה בשקלול היבטי אבטחת המידע ומניעת מתקפות הסייבר. הפרויקט יסייע גם ברמת ברירת הנתונים והנגשת המידע הרלוונטי למי שנדרש לו, לצד מניעת היצף של מידע. מדובר במהלך מאוד נכון לביצוע".

בשנים האחרונות החלו ארגונים רבים ליישם פלטפורמות של מיחשוב רזה בתור עמדת קצה למשתמש. הפיתרון המוביל בעמדות הקצה הוא עמדות רזות – Thin Client. צה"ל החליט להצטרף למגמה זו במימוש הפרויקט האמור. הסיבות למעבר למיחשוב רזה הן רבות, בהן חיסכון משמעותי בעלויות התפעול והתחזוקה, כמו גם בצריכת האנרגיה, אבטחת מידע ואפקטיביות מרבית במונחי החזר השקעה (ROI) ועלות בעלות כוללת (TCO).

האלוף מוסקוביץ' יהיה דובר המפתח בכנס ה-DRP הלאומי של אנשים ומחשבים, שייערך ב-30 באפריל

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    ההשבתות בדרך... הבעיה עם צהל זה בלגאן טוטאלי בכל אבטחת המידע וריכוזיות מטורפת שתגרום לחצי מהעמדות לא להיות זמינות ולכאחס מוחלט מעבר לפינה. היום לפחות יש עוד מחשב מקומי לעבוד עליו אבל מחר אפילו זה לא יהיה והצבא ישותק לגמרי

אירועים קרובים