הייצוא של אינטל ישראל הכפיל את עצמו ב-2012 והסתכם ב-4.6 מיליארד דולרים

במהלך העשור האחרון השקיעה אינטל לא פחות מ-10.5 מיליארד דולרים בישראל, מתוכם 1.1 מיליארד במהלך 2012 - כך מסרה הנהלת החברה במסיבת העיתונאים השנתית ● בנוסף, העסיקה אינטל 760 עובדים חדשים, לעומת 600 שהיו בתכנון, והעלתה בכך את מצבת כח האדם שלה לכ-8,500 עובדים בישראל ● מולי אדן, נשיא אינטל ישראל: "אינטל נמצאת בחזית הטכנולוגיה והמפעל בקרית גת מוביל את החזית של אינטל" ● מקסין פסברג, מנכ"ל אינטל ישראל: "אלו מספרים שצריכים לספק את כולם"

הייצוא של אינטל (Intel) ישראל הסתכם ב-2012 בכ-4.6 מיליארד דולרים, יותר מפי שניים (109%) בהשוואה ל-2011, אז הסתכם הייצוא של ענקית השבבים בכ-2.2 מיליארד – כך לפי נתונים שמסרה הבוקר (א') הנהלת החברה במסיבת העיתונאים השנתית שערכה בתל אביב. לפי מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, היווה הייצוא של אינטל כ-10% מכלל הייצוא של מדינת ישראל ב-2012 (לא כולל יהלומים) וכ-20% מייצוא ההיי-טק הישראלי, שהסתכם בכ-21.5 מיליארד דולרים בשנה החולפת. בנוסף, העסיקה החברה 760 עובדים חדשים, לעומת 600 שהיו בתכנון, והעלתה בכך את מצבת כח האדם שלה לכ-8,500 עובדים בישראל.

במהלך העשור האחרון השקיעה אינטל לא פחות מ-10.5 מיליארד דולרים בישראל, מתוכם 1.1 מיליארד במהלך 2012. באותה תקופה קיבלה החברה מענק של 1.3 מיליארד דולרים מהמדינה. בשנה שחלפה ביצעה אינטל רכש גומלין ישיר ועקיף בסך 737 מיליון דולרים בישראל, והיתה בקשר עסקי עם יותר מ-1,000 ספקים מקומיים.

"אינטל נמצאת בחזית הטכנולוגיה והמפעל בקרית גת מוביל את החזית של אינטל", אמר אדן. "ב-2012 הושקו 140 דגמים של מחשבי אולטרה-בוק, מתוכם כ-40 עם מסך מגע וכ-15 הפיכים ונתיקים – מה שמוכיח שהייתה זו שנה טובה. הייתה גם שאלה, האם אינטל יכולה להיכנס לתחום הטלפוניה, ואילו היום יש לנו כבר כמה דגמים. אנחנו נחדור חזק יותר לשוק הזה, כי יש לנו את הטכנולוגיה ויש לנו את היכולת. אני אופטימי לגבי התחום הזה, משום ששם המשחק בו הוא טלפונים חכמים – וחכם זה העסק שלנו".

מקסין פסברג, סגנית נשיא בחברה העולמית ומנכ"ל אינטל ישראל, אמרה במסיבת העיתונאים כי מפעל הייצור בקרית גת, FAB 28, אחראי בעצמו ל-3.5 מיליארד דולרים מכלל הייצוא של החברה. "זו התוצאה של שדרוג המפעל – וזה תורם בסופו של דבר באופן ישיר למדינת ישראל ולכלכלה שלנו. אלו מספרים שצריכים לספק את כולם".

מימין: רוני פרידמן - סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת פיתוח המעבדים וערכות השבבים באינטל העולמית, מולי אדן - נשיא אינטל ישראל ומקסין פסברג - סגנית נשיא בחברה העולמית ומנכ"ל אינטל ישראל. צילום: ישראל הדרי

במהלך מסיבת העיתונאים הציגה החברה עשרות דגמים של מחשבי אולטרה-בוק וטאבלטים המבוססים על מעבדי ה-Ivy Bridge של החברה. כמו כן הוצג מחשב ייחוס של החברה, שכבר מבוסס על מעבד הדור הבא, ה-Haswell, שעתיד לצאת לשוק בתחילת יוני, לפני תערוכת קומפיוטקס (Computex). בנוסף, הוצג הפאבלט (שילוב של פון וטאבלט) החדש של לנובו (Lenovo), שנחשף לראשונה בתערוכת CES שנערכה בחודש שעבר בלאס וגאס. המדובר בטלפון חכם דקיק במיוחד עם מסך בגודל 5.5 אינץ', המבוסס על ארכיטקטורת ה-+Clover Trail החדשה של אינטל, שיועדה בעיקרון לטאבלטים. המעבד בלב הארכיטקטורה הזו הוא ה-Atom Z2580 – מעבד כפול ליבה במהירות 2 ג'יגה-הרץ עם שבב גרפי חזק במיוחד.

רוני פרידמן, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת פיתוח המעבדים וערכות השבבים באינטל העולמית, אמר כי גם השנה יש לאינטל ישראל סיבה להיות גאה בעצמה בתחום פיתוח המוצרים: "ב-2011 הכריזה אינטל על קטגוריה חדשה של מחשבי אולטרה-בוק, שהם הניידים של העתיד. השנה הכרזנו על מעבד ה-Ivy Bridge, שתוכנן בין ישראל לארצות הברית, והוא זה שמשולב ברוב האולטרה-בוקים שנמכרים כיום בעולם. ב-2103 כבר הכרזנו על הדור הבא של האולטרה-בוקים, שיהיה מבוסס על מעבדי ה-Haswell, וחלק ניכר מהמוצר פותח כאן, בארץ".

לדברי פרידמן, המגמה בשוק ברורה: "העולמות של המחשבים הניידים, הטלפונים החכמים והטאבלטים מתקרבים זה לזה. צרכנים רבים אומרים שהם רוצים התקן מיחשוב אחד, שיודע לעשות הכל. התוצאה היא קטגוריה של מחשבים נתיקים והפיכים, שמונעים פשרה. מעבד ה-Haswell ייתן קפיצת מדרגה מבחינת ביצועים וזמן עבודה. אנחנו מאוד מרוצים גם מה-Clover Trail, שעמד בבסיס הטאבלטים הראשונים שמיועדים לחלונות 8 (Windows 8) וניפץ את המיתוס שאינטל לא יכולה להתחרות בשוק של צריכת כוח נמוכה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    אבל למס ההכנסה הם שלמו 1.6% בלבד. פלא שהם בישראל, איזו עוד ממשלה מטומטמת הייתה נותנת להם מענקי ענק וכמעט לא גובה מסים? אירלנד? הם עוד יביאו מהמפעל באירלנד את הבאגים שיעשו שם ובישראל יתקנו אותם.

  2. רוני

    ההצלחה של אינטל מדהימה, אבל האזהרה שלה מפחידה: "מדינת הייטק" שחמישית מהייצוא שלה מבוסס על חברה בבעלות זרה, היא מדינה הנמצאת בבעיה.

אירועים קרובים