עופר וייסברג, מכבי שירותי בריאות: "האתגר הוא לספק רפואה מכל מקום ובכל זמן"

"יש לספק מידע מאובטח וזמין מרחוק", אמר וייסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות ● לדבריו, "מכבי משקיעה באבטחת מידע, אולם לצד זאת, חשוב שנמצה את המרב מהקיים - וזה האתגר הגדול של הניהול"

"בעולם הרפואה המודרני, האתגר הוא לספק רפואה מרחוק, לשנע מידע רפואי באופן מאובטח ולספק שירותים רפואיים מכל מקום ובכל זמן", כך אמר עופר וייסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות.

ויסברג דיבר בכנס הלקוחות ראשון שערכה פרומיסק היום (א') באולמי סטוקו בתל אביב. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-100 מלקוחות החברה והנחה אותו אמיר שמר, סמנכ"ל מכירות לאזור EMEA בפרומיסק.

מספר המבוטחים של מכבי מגיע לשני מיליון ויש לה 250 סניפים, מכונים ומעבדות, 5,000 רופאים עצמאיים מומחים ו-12 אלף משתמשי מחשב, ציין וייסברג. "הקופה מבצעת  30 מיליון בדיקות מעבדה בשנה, נערכים בה 17 מיליון ביקורים אצל רופאים ו-834 אלף בדיקות רנטגן", אמר.

הוא הוסיף, כי "אנחנו נדרשים לניהול ושליטה של 20 אלף נקודות קצה. כמו כן, יש לנו 1,000 שרתים ורשת תקשורת בעלת 5,000 קווים".

לדברי וייסברג, "יש לנו במכבי מערך אבטחת מידע גדול. מכבי נותנת לנושא חשיבות ומשקיעה בו, מתוך מטרה לשמור ולהגן על הפרטיות של הלקוחות. עם זאת, לצד ההשקעה הגדולה, חשוב שנמצה את המרב מהקיים. כאן נמצא האתגר העיקרי של הניהול.

הוא תיאר את אתגרי האבטחה ותפעול מערך ה-IT במכבי, ביניהם שינוע מידע רפואי באופן מאובטח, תוך הגנה על חיסיונו, מתן מענה לעלייה הרצופה באיומים והתמודדות עם הגידול בכמות הסיכונים הלא ידועים.

בהמשך ציין וייסברג את המגמות בעולם הרפואה, ביניהן שימוש ברפואה מרחוק, עלייה משמעותית במעורבות של המטופל והיכולת לספק אבחון עצמי באינטרנט ובסלולר. "אנחנו עוברים מעולם הסניף וה-Contact center ליותר פעילות באמצעות מסרונים, מיילים ורשתות חברתיות. אתר האינטרנט הופך להיות אישי, עם המלצות רפואיות. אנחנו מספקים יכולת לחדש מרשמים ברשת. יצאנו לפני שנתיים עם תיק רפואי בטלפון חכם ויש לנו פורטל רופא בסלולר".

צחי זילברמן, מנהל אבטחת מידע גלובלי בצים. צילום: אלכס בולוגוב"יש למכבי מאות ספקים, ופרומיסק היא מהזריזים שבהם, עם מוצרים חכמים אותם הכנסנו לפני שנה וחצי", הוסיף. "בשל כך, קיבלנו יעילות וזריזות עם עלות-תועלת טובה מאוד". וייסברג ציין ש-"הטמענו מערכת של פרומיסק לפני שנה וחצי, והיא מכסה כיום 800 תחנות קצה. ההטמעה בוצעה בקלות וסייעה לנו בכך שלא היה צורך בהתקנת רכיבים על התחנות. קיבלנו יכולת סריקה מהירה, שנעשית כמה פעמים ביום, בסיס נתונים דינמי של הסיכונים ושימור תצורה מורשית לאורך זמן. כמו כן, יש לנו בקרת ביצועים של כלים שכבר נרכשו ויכולת לתת מענה למשבר בזמן קצר, עם סריקות מהירות, נטולות תלות בסוכנים".

סיפור הלקוח של צים
צחי זילברמן
, מנהל אבטחת מידע גלובלי בצים, ציין שיש לחברה שלושה מרכזי מיחשוב – בישראל, בארצות הברית ובהונג קונג, 6,000 עובדים, 200 סניפים ו-1,100 שרתים, רובם וירטואליים.

הוא אמר שצים משתמשת במוצרי פרומיסק "כבר שנים". "ב-2011 הוחלט על ביצוע שדרוג של מוצרים אלה, על מנת לממש כמה יעדים: לסרוק את המערכות בלא סוכנים, שזה היתרון שחיפשתי; לקבל סטנדרטיזציה בינלאומית בין מערכות ה-IT השונות; לאחד את מדיניות המיחשוב לאחת ואחידה; לתמוך ברכישות ומיזוגים; לאפשר קישוריות ובין מערכתיות עם שאר מערכות ה-IT ; ולספק נראות ל-IT", הוסיף. זילברמן ציין ש-"כל היעדים הושגו. פרומיסק הפכה ממערכת אבטחת מידע למערכת ניהול. בסוף 2011, הכלי של פרומיסק הפך לאחד המרכזיים אצלנו, הוא נתן לנו את קפיצה המדרגה שנדרשנו לה מבחינת סריקה ונראות. המוצר פרוס בכל הרשת, בכל הסניפים ומספק קישוריות למערכות אחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים