מחקר: התמכרות לאינטרנט נובעת גם מסיבות גנטיות

וריאציה של הגן CHRNA4 נפוצה בקרב מכורים לאינטרנט יותר מאשר בקרב מי שאינם מכורים - כך גילו חוקרים מאוניברסיטת בון ● הם אף מצאו, כי אותה וריאציה נפוצה הרבה יותר בקרב נשים וסבורים שיש דמיון בין התמכרות לרשת להתמכרות לניקוטין

חוקרים מהמחלקות לפסיכולוגיה ונוירולוגיה של אוניברסיטת בון סבורים, כי התמכרות לאינטרנט היא בעיה אמיתית ושהיא עשויה לנבוע גם מסיבות גנטיות.

במאמר שפרסמו החוקרים בגיליון ספטמבר 2012 של כתב העת Journal of Addiction Medicine הם מציינים, כי וריאציה פשוטה של הגן CHRNA4 נפוצה בקרב מכורים לאינטרנט יותר מאשר בקרב אלה שאינם מכורים. על פי החוקרים, הווריאציה הזו נפוצה הרבה יותר בקרב נשים.

"התמכרות לאינטרנט אינה פרי הדמיון", אמר כריסטיאן מונטג, המחבר הראשי של המחקר. "הנתונים העדכניים מצביעים על כך ויש ראיות ברורות לסיבות גנטיות להתמכרות לאינטרנט… הבנה טובה יותר של הסיבות תסייע לפתח טיפולים יעילים יותר".

החוקרים ראיינו 843 בני אדם באשר להרגלי הגלישה שלהם באינטרנט. הם מצאו, כי 132 מהנשאלים הפגינו "התנהגות בעייתית לגבי המדיה המקוונת" במידה כה רבה, עד כי "כל מחשבותיהם סבבו סביב האינטרנט במשך כל היום והם חשו פגיעה קשה כשנאלצו להסתדר בלעדיו".

כמו כן, השוו החוקרים בין דגימות DNA של אנשים מקבוצה זו לדגימות DNA של אנשים מקבוצת ביקורת ומצאו, כי אנשים מהקבוצה עם ה-"התנהגות הבעייתית לגבי המדיה המקוונת" נושאים את הווריאציה הפשוטה של הגן CHRNA4 (שקשורה גם להתמכרות לניקוטין) בשיעור גבוה יותר מאשר אלה מקבוצת הביקורת.

מונטג הסביר, כי במקרה של התמכרות לניקוטין, מתאים הניקוטין שבסיגריות לקולטן "כמו מפתח למנעול" ומפעיל את מערכת התגמול של המוח. הוא סבור, כי במקרה של התמכרות לאינטרנט, ממלאת הגלישה ברשת תפקיד דומה ואמר שמחקרים נרחבים יותר יסייעו למצוא טיפולים יעילים יותר להתמכרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים