ויקיפדיה חסמה לעריכה את הערך של מיט רומני לאחר שסטיריקן קרא לערוך אותו "כמה שיותר"

גולשים החלו לערוך את דפי הוויקיפדיה של מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית ושל פוליטיקאים אחרים מהמפלגה בעקבות קריאתו של הסטיריקן סטיבן קולבר מערוץ קומדי סנטרל ● קולבר קרא לעשות זאת לאחר דיווחים בתקשורת, לפיהם ניתן למדוד את הפופולריות של פוליטיקאים לפי ספירת הפעמים שהערך שלהם בוויקיפדיה נערך ● האנציקלופדיה החופשית חסמה בתגובה את הדפים הללו לעריכה, בטענה ש-"צריך להיות סדר"

הנהלת ויקיפדיה (Wikipedia) חסמה באחרונה לעריכה את הערך על שמו של מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, וערכים על שמם של פוליטיקאים רפובליקנים נוספים. הסיבה לכך היא קריאה של הסטיריקן והקומיקאי סטיבן קולבר, בעל התוכנית דו"ח קולבר בערוץ קומדי סנטרל (Comedy central), לבצע כמה שיותר עריכות בעמוד הוויקיפדיה של רומני. רבים מצופיו של קולבר נענו לקריאה והחלו לבצע שינויי עריכה בדפי הוויקיפדיה של פוליטיקאים רפובליקנים, ובראשם רומני.

הדפים הללו נעולים כעת חלקית, משמע – משתמשים אנונימיים וכאלה שאין להם חשבון בוויקיפדיה לא יכולים לבצע שינויים בדפים באנציקלופדיה החופשית של רומני וכן, בין היתר, של הסנטורים רוב פורטמן ומרקו רוביו ושל המושל כריס כריסטי.

לדברי מתנדב ויקיפדיה דיויד ג'רארד, קולבר קרא לערוך את העמוד של רומני לאחר דיווחים בתקשורת לפיהם ניתן למדוד את הפופולריות של פוליטיקאים לפי ספירת הפעמים שהערך שלהם בוויקיפדיה נערך. הוא הוסיף, כי "ויקיפדיה אמורה להיות ה-אנציקלופדיה, כך שמעט שעשוע זה בסדר, אבל אסור שיהיה יותר מדי בלגן". לדבריו, "אנחנו מנסים לשמור את החומרים פתוחים ככל האפשר, ולכן ברגע שנרגיש שהנושא נרגע, יש להניח שהדפים הללו ייפתחו מחדש".

לא רבים הם דפי הוויקיפדיה שחסומים לעריכה. אחד מאלה שכן נחסמו הוא הדף באנציקלופדיה החופשית על הטבח שאירע ב-2007 באוניברסיטת וירג'יניה טק, בו נרצחו 32 בני אדם. דף זה מוגן באופן מלא בשל מה שהוגדר רגישות. גם מאמר על פרקים של תוכנית הילדים האנה מונטנה מבית וולט דיסני היה מוגבל לחלוטין לעריכה בשנת 2011, בעקבות ונדליזם מתמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים