אובונטו תשלב יישומי רשת בגרסה הבאה, שתשוחרר באוקטובר

המערכת תספק יכולת הפעלה ישירה של יישומים שפועלים בסביבת דפדפן, בדומה למה שאפשר לבצע כיום בכרום של גוגל ● למרות זאת, ההפעלה והתפקודיות שלהם במערכת תהיינה כמו של יישום שולחני רגיל ● המטרות בכך הן לחסוך משאבי דפדפן שיכולים להעיק על המערכת לאחר פתיחת לשוניות רבות, לאפשר להשתמש ביישומי הרשת כמו ביישומים רגילים ולשלב התראות והודעות שקשורות אליהם בשולחן העבודה ובשימושים המיחשוביים היום יומיים של המשתמש

הגרסה הבאה של אובונטו (Ubuntu), גרסה 12.10, שתצא באוקטובר, תכלול בראשונה יישומי רשת. מערכת ההפעלה מבוססת הלינוקס (Linux) תספק יכולת הפעלה ישירה של יישומים שלמעשה פועלים בסביבת דפדפן, בדומה למה שאפשר לבצע כיום בכרום (Chrome) של גוגל (Google). למרות זאת, ההפעלה והתפקודיות שלהם במערכת תהיינה כמו של יישום שולחני רגיל.

לפי קנוניקל (Canonical), החברה שעומדת מאחורי אובונטו, יש לכך מספר מטרות: אחת מהן היא לחסוך משאבי דפדפן שיכולים להעיק על המערכת לאחר פתיחת לשוניות רבות. מטרות נוספות הן לאפשר להשתמש ביישומי הרשת כמו ביישומים רגילים, כולל מעבר ביניהם, לפי צורך, ולשלב התראות והודעות שקשורות אליהם בשולחן העבודה ובשימושים המיחשוביים היום יומיים של המשתמש.

בסך הכול, מתכוונת קנוניקל לספק עם שחרור הגרסה החדשה של אובונטו כ-40 יישומי רשת שיפעלו כיישומים שולחניים, ביניהם פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), אי-ביי (eBay) וג'י-מייל (Gmail). לאחר מכן, בכוונתה של החברה לעדכן כמה שיותר יישומי רשת שיפעלו בסביבה הזו, כולל יכולות אינטראקציה ביניהם.

סטיב ג'ורג', מהנדס בקנוניקל, כתב בבלוג הרשמי של החברה, כי "תכונה חדשה זו היא חלק מהמאמץ שלנו להפוך את הרשת לחלק עיקרי וחשוב מאובונטו. אין מערכת הפעלה אחרת שהתקרבה לרמה הזו של שילוב בין הרשת לשולחן העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים