יגאל שניידר, אלכסנדר שניידר: "הדטה סנטר – מרכיב קריטי ברציפות המבצעית של כוחות הביטחון"

"בדטה סנטר מצויה ה-'קרדיולוגיה' של ארגונים ביטחוניים ושל כוחות הביטחון", אמר שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר ● הוא דיבר בנוסף על עלויות ההקמה והתפעול הגבוהות של מרכזי המיחשוב ואמר, כי "כדי להחזיר אותן לשפיות נדרשת חשיבה חדשה; העלות האמיתית איננה בהקמה, אלא בתפעול"

"הדטה סנטר הוא מרכיב קריטי ברציפות העסקית של כל ארגון ובוודאי ברציפות המבצעית של כוחות הביטחון. שם מצויה ה-'קרדיולוגיה' של הארגון", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.

שניידר דיבר בכנס C5Israel – הכנס הלאומי לתיקשוב ולמגזר הביטחון, שנערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. הגיעו לכנס יותר מ-600 משתתפים מהמגזר הביטחוני והנחו אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי שלה.

לדברי שניידר, "מהפיכת המידע הפכה כל אזרח וכל חייל ל-'נשאים' של מיקרו-מעבדים וחיישנים, שמביאים לצמיחה מעריכית (אקספוננציאלית) של ה-IT. צמיחה זו דורשת עוד ועוד משאבי מיחשוב, אחסון ותקשורת, שנתמכים על ידי חוות השרתים". הוא הוסיף, כי "בעוד שהעלות ליחידות תקשורת, מיחשוב ואחסון יורדת ב-50% כל שנתיים, השאיפות לכוח מיחשובי, ליתירות ולמיגון מביאות לעלייה דרמטית בעלויות ההקמה והתפעול של מרכזי המיחשוב".

"הדטה סנטר 1.0 אינו בר-קיימא", אמר שניידר. "חדר מחשב בינוני, בגודל של מגה-וואט, יצרוך במהלך 20 שנות חייו חשמל בעלות של בין 160 ל-320 מיליון שקלים, תלוי באיכות התכנון של החדר מבחינת יעילות אנרגטית. כדי להביא את עלויות ההקמה והתפעול של מרכזי המיחשוב בחזרה לשפיות נדרשת חשיבה חדשה. העלות האמיתית איננה בהקמה, אלא בתפעול".

"חשיבה זו, אותה אנחנו מגדירים דטה סנטר 2.0, היא תכנון מודולרי, יעילות אנרגטית וניהול מתקדם באמצעות תוכנות ניהול מסוג DCiM (ר"ת ניהול תשתיות הדטה סנטר)", הוסיף.

כן אמר שניידר שעל מנת להגיע למימוש תפיסה זו "נדרשת גישה ניהולית ופיקודית שונה מזו הנהוגה כיום". הוא פירט את שלושת העקרונות שלה: "צוותי התכנון, ההקמה והתפעול חייבים לדווח ל-'מפקד' אחד ולפעול לאור יעדים משותפים; הדרישה המבצעית למתכננים חייבת להיות ליעילות אנרגטית מרבית; והעלות בעלות כוללת, TCO, היא הקריטריון להחלטה, ולא עלות התחלתית, כנהוג כיום".

שניידר סיכם באמרו ש-"מימוש הגישה של דטה סנטר 2.0 יניב לצה"ל חיסכון של מאות מיליוני שקלים. זה בבחינת 'כסף ששוכב על הרצפה' – וכמה קל להרים אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים