טלדור תספק שירותי תיקשוב למרכז ההדרכה של המשטרה במאות מיליוני שקלים

על פי הסכם התיקשוב, תשמש טלדור כקבלן משנה של פוליסיטי בכל הקשור לתכנון, הקמה, תפעול, תחזוקה, ביצוע אינטגרציה וחידוש של מערך התיקשוב בפרויקט, הכולל, בין היתר, את מערכת ניהול ההדרכה ומערכת ניהול מרכז ההדרכה בפרויקט ● אף שבהודעת החברה לבורסה ננקב סכום של 140 מיליון שקלים, הרי שלאנשים ומחשבים נודע, כי היקף הפרויקט עשוי לעמוד בסופו של דבר על סכום כפול עד משולש

טלדור תספק שירותי תיקשוב למרכז ההדרכה של המשטרה בבית שמש. הודעה על חתימת ההסכם עם קבוצת פוליסיטי נמסרה היום (ג') אחר הצהריים לבורסה. אף שבהודעה לבורסה ננקב סכום של 140 מיליון שקלים, הרי שלאנשים ומחשבים נודע, כי היקף הפרויקט עשוי לעמוד בסופו של דבר על סכום כפול עד משולש מהסכום הנקוב – ולעמוד לבסוף על מאות מיליוני שקלים.

קבוצת פוליסיטי, המורכבת מהחברות שיכון ובינוי ו-G4S (השמירה ישראל), זכתה בינואר 2011 במכרז להקמת מרכז ההדרכה הגדול של משטרת ישראל באזור התעשייה המערבי של בית שמש, שישתרע על פני שטח של 230 דונמים. לצד ההקמה, הפרויקט כולל תחזוקה, לינה והסעדה של הלומדים. פוליסיטי גברה במכרז, שעלותו הכוללת עומדת על יותר משני מיליארד שקלים, על שפיר הדרכה, מ.א.ה. מנרב אלקטרה הדרכה, והקמפוס הלאומי לשיטור – אפריקה ישראל ואלביט מערכות.

היום, כאמור, נחתם ההסכם עם טלדור, לפיו זו האחרונה תהיה אחראית להיבטי ה-ICT בפרויקט מרכז ההדרכה הארצי של המשטרה. על פי הסכם התיקשוב, תשמש טלדור כקבלן משנה של פוליסיטי בכל הקשור לתכנון, הקמה, תפעול, תחזוקה, ביצוע אינטגרציה וחידוש של מערך התיקשוב בפרויקט, הכולל, בין היתר, את מערכת ניהול ההדרכה ומערכת ניהול מרכז ההדרכה בפרויקט – והכל במתכונת "גב-אל-גב" (Back-to-Back). עוד נקבע כי טלדור תהיה אחראית על תחזוקת דרג א' של מערכות נוספות במרכז ההדרכה. טלדור תספק את השירותים למשך 22 שנים ורווחיה יעמדו על מיליוני שקלים בשנה.

בינואר 2011 פורסם, כי ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס תספק שירותי הדרכה למרכז הארצי של משטרת ישראל, בפרויקט בהיקף 185 מיליון שקלים ל-25 שנים. ג'ון ברייס היוותה חלק מקבוצת פוליסיטי, והיא תנהל ותעביר עשרות אלפי שעות הדרכה בשנה עבור משטרת ישראל במגוון נושאים, ביניהם: ניהול, משפטים, משאבי אנוש, מדעי התנהגות, בטיחות ועוד.

מדובר במכרז ראשון בישראל במסגרתו יינתנו שירותי הדרכה בשיטת BOT (ר"ת Build-Operate-Transfer), במסגרתה היזם הפרטי מקים ומממן את הפרויקט הציבורי, מתפעל אותו לאורך תקופת הזיכיון והכנסותיו מהפרויקט נובעות מהגוף המשתמש בשירותים. פוליסיטי תספק שירותי תפעול, אחזקה והדרכה במרכז ההדרכה בבית שמש ל-25 שנים.

כיום מפוזר מערך ההדרכה של משטרת ישראל בעשרים בתי ספר ברחבי הארץ. קריית המשטרה החדשה תרכז את כלל מערך ההדרכה במקום אחד וישתלמו בה אלפי שוטרים. ג'ון ברייס אף תהיה אחראית לתיאום פעילויות לימודיות שייעשו על ידי מדריכים-שוטרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    למה שלא יעבירו את הממשלה גם לעבוד ב"מיקור חוץ" וכל מיני המצאות מדהימות?!

אירועים קרובים