מוטורולה תקים רשת אלחוטית ברכבת ישראל בפרויקט שהיקפו מיליוני שקלים

מוטורולה תחל בהתקנת מערכות Wireless LAN בכלל מערכי הרכבות, התחנות והרציפים ● עם השלמת הפרויקט תעמוד לרשות הנוסעים רשת אינטרנט אלחוטית מאובטחת ב-53 רציפים ו-620 קרונות ● בכל קרון יותקנו שתי נקודות גישה מתוצרת מוטורולה שמאפשרות גישה לרשת של עד 250 גולשים בו זמנית ועד 500 גולשים בקרון

מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) ישראל תקים רשת אינטרנט אלחוטית ברכבת. הפרויקט החל באחרונה וצפוי להסתיים עד סוף השנה. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

הפרויקט החל לאחר סיומו המוצלח של פיילוט שנעשה ברכבת ישראל שבעקבותיו נבחרה הסניף הישראלי של מוטורולה סולושנס לביצוע המשך ההתקנות. מוטורולה תחל בהתקנת מערכות Wireless LAN בכלל מערכי הרכבות, התחנות והרציפים. עם השלמת הפרויקט תעמוד לרשות הנוסעים רשת אינטרנט אלחוטית מאובטחת ב-53 רציפים ו-620 קרונות.

החברה תטמיע ברכבת מערך אינטרנט אלחוטי על בסיס שלושה נדבכים: מערך הקרונות, תחנות ורציפי הרכבת ומרכז שליטה ובקרה. הפתרון בקרונות מבוסס על טכנולוגיית MESH, המקשרת בין הקרונות ומאפשרת ניוד של קרונות בין רכבות ללא צורך בסנכרון או הגדרה מחדש. בכל קרון יותקנו שתי נקודות גישה מתוצרת מוטורולה (AP7131) שמאפשרות גישה לרשת של עד 250 גולשים בו זמנית ועד 500 גולשים בקרון. מהחברה נמסר, כי נקודות הגישה עומדות בסטנדרטים בינלאומיים ומשמשות כפתרון ברכבות ברחבי העולם, לרבות רכבות של חברת Amtrak בארצות הברית.

כל תא נהגים ברכבת יצויד ביחידה מרכזת (CCU) המבצעת את הקישוריות בין מערך הקרונות לתשתית סלולרית ולמרכז השליטה שהוקם בבניין מוטורולה סולושנס. ספקיות הסלולר שנבחרו הן פרטנר, שהיא הספקית העיקרית, וסלקום.

בתחנות וברציפים יותקנו נקודות גישה מסוג AP6532, גם הן מתוצרת מוטורולה. אלה יקושרו לתשתית אינטרנט קווית. כל נקודת גישה ברציף תוכל לתמוך בעד 128 גולשים בו זמנית, כאשר כמות נקודות הגישה תותאם לגודל הרציף ולתנועת הנוסעים הממוצעת בתחנה.

הנדבך השלישי הינו מרכז השליטה והבקרה של המערכת, שנמצא בבניין מוטורולה סולושנס ומתופעל על ידה. ממרכז זה תבצע מוטורולה ניהול, שליטה, אבטחה ובקרה מלאה של מערך האינטרנט האלחוטי, עד רמת הרכיב הבודד. כך יוכלו אנשי מוטורולה לזהות בזמן אמת תקלות ובעיות אבטחה במערכת. מוטורולה תכלול גם פתרון אבטחה מבוסס WIPS לביצוע ניטור תנועות חשודות ברשת האלחוטית, על ידי ניתוח התעבורה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוטורוליק לשעבר

    מעניין באיזה קצב הורדת דאטה תתמוך הרשת הסלולרית של הפרוייקט .... בהצלחה למוטורולה !!!

  2. יחיאל

    יפה יפה אך העיקר לא נאמר: האם השרות יהיה כרוך בתשלום וכמה?

אירועים קרובים