הממשלה העלתה אתר הכולל מידע על שינויים והעברות בתקציב המדינה

האתר כולל את כל המידע על שינויים שנעשו בתקציב בשנים האחרונות ● הציפייה היא שקבוצות של מפתחים יפתחו על סמך המידע הזה יישומים שיאפשרו לכל אזרח לדעת איזה סעיף בתקציב שונה ומדוע ● השר מיכאל איתן, שיזם את המהלך, אמר שהוא "מבטא עקרון דמוקרטי ראשון במעלה" וקרא לכל משרדי הממשלה להנגיש מידע

משרד האוצר ומשרדו של השר הממונה על שיפור השירות לציבור, מיכאל איתן, חנכו אתמול (ג') אתר חדש שמטרתו לחשוף בצורה גלויה ושקופה את כל השינויים והעברות הסעיפים שנעשו בשנה האחרונה בתקציב המדינה, לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה אותם. המידע באתר מכיל כרגע חומר גולמי, העתק מדויק לנוסח ההחלטות שעברו בוועדה.

במסגרת המדיניות הכוללת שהתווה השר איתן, הממשלה משחררת קבצים ומידע בסיסי למפתחי צד שלישי, כדי שאלה יפתחו יישומים שיאפשרו לכל אזרח במדינה לדעת מה נעשה עם כל סעיף בתקציב ומדוע הוא שונה ולטובת מי. נתוני ההעברות התקציביות חשובים מאחר שהתקציב נתון לשינויים רבים מידי שנה – שינויים שמתבצעים בוועדת הכספים של הכנסת ולא היו נגישים עד כה בצורה נוחה לציבור.

לדברי השר איתן, "האתר הזה הוא המשך ישיר לפרויקט התקציב הפתוח, שהועלה בשנה שעברה. הוא מבטא עקרון דמוקרטי ראשון במעלה ומנגיש לציבור מידע על פעילות הממשלה. האזרחים יכולים עתה לדעת כל הזמן מה עושים בכספי המיסים שלהם". זאת ועוד, מאחר שהעברת סעיפים היא עניין רגיש, הגברת השקיפות עשויה לצמצם את המחלוקות עליהם, כי מי שיבצע אותה ידע שהוא נתון לפיקוח הציבור.

איתן אמר ש-"אנחנו מצפים ממשרדי הממשלה לנהוג ברוח דומה ולהנגיש מידע בעל חשיבות ציבורית, כלכלית ודמוקרטית לציבור כולו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים