דו"ח: לשליש ממשתמשי המחשב בישראל יש תוכנות פיראטיות

31% ממשתמשי המחשב בארץ, ו-57% בעולם, משתמשים בתוכנות לא חוקיות - כך עולה ממחקר של ארגון BSA, שנלחם בפיראטיות במחשבים ● הערך המסחרי של השימוש הזה מגיע ל-192 מיליון דולרים בישראל ול-63.4 מיליארד בעולם ● לדברי עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של BSA ישראל, "אם 57% מהצרכנים היו מודים בגניבה מחנויות, הרשויות היו מגיבות בהגברת האכיפה והענישה; פיראטיות בתוכנה מצריכה תגובה דומה"

הפיראטיות ממשיכה להיות פופולארית: 57% ממשתמשי המחשבים בעולם משתמשים בתוכנות פיראטיות – כך על פי מחקר של ארגון BSA, שחוקר את התחום. בישראל עומד הנתון על 31%, שמהווים ערך מסחרי של 192 מיליון דולרים. הערך המסחרי של גניבת תוכנות בעולם כולו עומד על 63.4 מיליארד דולרים.

31% ממשתמשי המחשב הישראליים שהודו שהם משתמשים בתוכנות פיראטיות השיבו שהם מצליחים להשיג תוכנות שכאלה "כל הזמן", "רוב הזמן" או "מדי פעם", ואילו 26% עושים זאת "לעתים נדירות" בלבד. המחקר גם מצא, כי 55% מאלה שהודו בשימוש בתוכנות פיראטיות הם גברים, כאשר 47% מהם מצויים בטווח הגילאים 18-34.

ברמה העולמית, המחקר גילה ששיעור הפיראטיות בשווקים המתעוררים גבוה בהרבה מזה שבשווקים המפותחים – 68% לעומת 24%, בממוצע – וכי השווקים המתעוררים הם אלה האחראים לעלייה הגלובאלית בשווי המסחרי של גניבת תוכנה.

עוד עולה מהנתונים, כי שיעור הפיראטיות במוצרי תוכנה הגבוה ביותר הוא בקרב גברים צעירים. הסבירות שהם יתגוררו במדינה המשתייכת לשווקים המתעוררים גבוהה ביותר מפי שניים מהסבירות שיתגוררו במדינה המשתייכת לשווקים המפותחים (38% לעומת 15%).

עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של ארגון BSA בישראל, אמרה ש-"אם 57% מהצרכנים היו מודים בגניבה מחנויות – גם אם לעתים נדירות – הרשויות היו מגיבות על כך בהגברת האכיפה והענישה. פיראטיות בתוכנה מצריכה תגובה דומה, כלומר – פעולות של חינוך והסברה בקרב הציבור ואכיפה קפדנית של החוק".

לדברי נשיא ומנכ"ל BSA, רוברט הולימן, "פיראטיות בתוכנה עדיין מקשה על הכלכלה העולמית, על החדשנות בתחום ה-IT ועל יצירת מקומות עבודה". הוא קרא לממשלות ברחבי העולם "לחוקק חוקי קניין רוחני מודרניים ולהרחיב את מאמצי האכיפה, על מנת להבטיח שאלה שלוקחים חלק בפיראטיות של תוכנה יתמודדו עם ההשלכות האמיתיות של מעשיהם".

מדובר במחקר השנתי התשיעי שעורך הארגון על שיעור הפיראטיות העולמי בתוכנות. המחקר בוצע בשותפות עם חברות המחקר IDC ו-Affairs Public Ipsos. שיטות המחקר כללו איסוף דיסקרטי של 182 שאלונים והערכת מגמות בתחום המחשבים והתוכנה ב-116 שווקים. המחקר השנה כלל גם סקר בקרב 15 אלף משתמשי מחשב מ-33 מדינות, המהוות ביחד 82% משוק המחשבים העולמי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים