מחקר: עד 2014 יוכפל מספר עסקי ה-SMB באזור EMEA שמיישמים וירטואליזציה בהיקפים רחבים

המעבר לווירטואליזציה של עסקים קטנים ובינוניים נובע לא רק משיקולי חיסכון - כך עולה ממחקר שבוצע במימון VMware ● מהמחקר עולה, כי עסקי באירופה, המזרח התיכון ואפריקה משקיעים בווירטואליזציה באופן בולט והנושא ממוקם בסדר עדיפות גבוה בהוצאות המיחשוב שלהם

עד שנת 2014 יוכפל מספר העסקים הקטנים והבינוניים באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) שמיישמים וירטואליזציה בהיקפים רחבים – כך עולה מדו"ח שערכה חברת המחקר קנאליס (Canalys), במימון VMware.

מממצאי המחקר עולה, כי עסקים קטנים ובינוניים באזור משקיעים בווירטואליזציה באופן בולט והנושא ממוקם בסדר עדיפות גבוה בהוצאות המיחשוב שלהם. עד 2014 תוכפל כמות ארגוני ה-SMB שיש בהם יותר מ-80% וירטואליזציה, כאשר הם מבקשים להגביר את היעילות ולהגביר את המהירות במעבר למיחשוב ענן.

במחקר השתתפו 350 שותפי ערוצים של VMware, שמשרתים עשרות אלפי לקוחות. נמצא בו, כי פחות ממחצית מלקוחותיהם (48%) שעברו לוירטואליזציה שילבו אותה בתשתיות ה-IT הבסיסיות שלהם. במהלך השנתיים הבאות, צופה המחקר, שלושה רבעים מארגוני ה-SMB ישלבו את הווירטואליזציה ביישומי הליבה העסקיים שלהם. 38% מחברות אלה יהפכו 80% מהעסקים שלהן לווירטואליים, כשהם הולכים לכיוון מיחשוב כשירות (ITaaS – ר"ת IT-as-a-Service).

הסיבות להיקפים הגבוהים של יישום הווירטואליזציה נעוצות בגורמים נוספים מלבד הרצון לחיסכון בעלויות, שעדיין מהווה את המניע המיידי העיקרי למימוש וירטואליזציה: הרצון להבטיח המשכיות עסקית ושיפור ניצול התוכנה. במונחים של סדר העדיפויות עבור ארגוני SMB, הפחתת עלויות (84%) והמשכיות עסקית (80%) מהווים את שני הגורמים הראשונים בסדר העדיפויות, המשלבים בין המניעים המיידיים לווירטואליזציה ונושאים שקשורים לטווח הרחוק. מעבר לכך, הרוב (86%) מסכימים שהווירטואליזציה ומיחשוב הענן קשורים זה לזה.

החסמים העיקריים המונעים אימוץ נרחב יותר של וירטואליזציה, לפי המחקר, הם עלות התשלום מראש והעובדה שווירטואליזציה לא מוגדרת כעדיפות גבוהה לטווח הקרוב, כפי שהדבר נאמר על ידי ספקים שותפים שעובדים עם ארגוני SMB. חוסר הבנה היווה את הגורם השלישי להעדר אימוץ וירטואליזציה, המוכיח את הצורך בהסברה עמוקה יותר, על ידי מוכרים ושותפים, לגבי התועלת שבה.

לדברי רון קוהבלום, מנהל פעילות VMware ישראל, "בארץ גוברת המודעות של ארגוני SMB לצורך בווירטואליזציה ככלי לשיפור התפעול והתוצאות העסקיות, אך עדיין, רמת המודעות לווירטואליזציה וענן לא הגיעה לאותה רמת מודעות של הארגונים הגדולים. אני צופה שבישראל, כמו בעולם, תגבר המודעות של ארגוני ה- SMB לצורך בווירטואליזציה ובענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים