פרויקט כיבוי מחשבים שפותח על ידי אגף המיחשוב של רעננה, יחסוך לעירייה כמיליון שקלים

במסגרת הפרויקט, נעשה חיבור בין שעון הנוכחות הממוחשב לעמדת העבודה של העובד ● בכל פעם שהעובד מעביר את כרטיס הנוכחות בשעון, המחשב שלו מכבה את עצמו ● "חיברנו לשעון הנוכחות רכיב Active Directory, שמזהה את שם העובד ומשדר את הפרטים למערכת NAC", מסבירה ענת ספקטור, ראש אגף המיחשוב בעירייה ● לדבריה, "המערכת מזהה את המחשב של העובד ומיקומו במשרד, והיא זו ששולחת את הפקודה לכבות אותו"

אגף המיחשוב בעיריית רעננה השלים בימים אלה פרויקט IT, שנועד לחסוך כמיליון שקלים בהוצאות האנרגיה של העירייה. הפרויקט, שנקרא "כיבוי מחשבים", מתבסס על חיבור טכנולוגי שפותח בין כרטיס העובד הממוחשב, לבין תחנת העבודה שלו במשרד. כך, בכל פעם שהעובד מעביר את כרטיס הנוכחות שלו בשעון, המחשב שלו מכבה את עצמו.

"כשהעובד יוצא מהמשרד, הוא מעביר את הכרטיס שלו בשעון הנוכחות הממוחשב", מסבירה ענת ספקטור, ראש אגף המיחשוב בעירייה. "לשעון, מתוצרת סינאל, חיברנו רכיב של Active Directory, שמזהה את שם העובד ומשדר את הפרטים למערכת NAC. המערכת מזהה את המחשב של העובד ומיקומו במשרד, והיא זו ששולחת את הפקודה לכבות אותו".

לדבריה, "הרעיון עלה לאחר שהתברר לנו שעובדים רבים שוכחים לכבות את המחשב שלהם בתום יום העבודה, או במקרים שבהם הם נעדרים ממקומם ולא משתמשים בו. מדובר בעלויות חשמל משמעותיות. בעקבות פיתוח פנימי שלנו, שבוצע למעשה באפס עלות, אנו מצליחים לחסוך כסף רב לרשות וכמובן תורמים לרעיון הקיימות שעיריית רעננה משקיעה בו רבות".

על פי תחשיבים שנעשו בעירייה, עלות שעת חשמל מחשב ומסך עומדת על כ-0.15 שקלים. המחשב אמור להיות מכובה כ-15 שעות ביממה, ומאחר ובעירייה יש כ-1,000 משתמשי מחשב, העלות מתקרבת למיליון שקלים בשנה. ספקטור אומרת, כי בשנה שעברה – כמו גם השנה – יופנו משאבים נוספים לאגף המיחשוב לטובת פרויקטים שנועדו לחסוך באנרגיה.

תקציב המיחשוב של עיריית רעננה נאמד בכ-8 מיליון שקלים בשנה. למרות שהעירייה נאלצה לקצץ בתקציבים רבים, החליט ראש העיר, נחום חופרי, שלא לקצץ בתקציב, מתוך הכרה בתרומת מערכות המידע להתייעלות העירייה ושיפור השירות לאזרח. התקציב אינו כולל, כמובן, את מיליוני השקלים שמושקעים כעת בהחלפת תשתיות המחשב של העירייה, בעקבות מכרז משותף שנערך עם עיריית הרצליה, שבו זכתה החברה לאוטומציה. המכרז הסתיים אמנם בסוף השנה, אולם העבודות טרם החלו, עקב כוונתה של החברה שהפסידה, מילגם, לערער על התוצאות.

עוד מסרה ספקטור, כי בקרוב עומד להסתיים מכרז אחסון גדול שערכה העירייה. בנוסף, ציינה, צפויים שורה של מכרזים בתחומים שונים בהיקפים של עשרות אלפי שקלים. העירייה, הוסיפה ספקטור, החלה באחרונה גם בביצוע סקר סיכוני אבטחת מידע, על מנת להיערך טוב יותר לאיומי הסייבר. את הפרויקט מוביל מנכ"ל העירייה, אבי לאופר, כאשר את הסקר בפועל יבצע צוות ממשרדו של היועץ לעירייה, משה שפר.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    הזוי לגמרי , להשקיע כסף בפרוייקט כיבוי מחשב , אי אפשר ללמד אנשים לכבות את המחשב בסיום העבודה לאיפה היגענו , בכלל למה צריך 1000 משתמשי מחשב בעריית רעננה , איזה ביזבוז

  2. Stumpwhistle

    הייתי קצת יותר מודאג שלעיריה בסדר גודל של רעננה - ישנם כ-1000 עובדים!!! הם היו חוסכים הרבה יותר כספי ציבור לו היו מצמצמים את כמות הכוח האדם! לא צריך כל כך הרבה ביורוקריטיה!!!

  3. קוקי

    סתם שאלה: מדוע בכלל יש מחלקת מחשב בעיריית רעננה?!! יש לכל העיריות פחות או יותר אותם מערכות, גביית ארנונה וכו', מדוע יש לכל עיריה מערכת נפרדת משלה. ומי משלם עבור זה....האזרח הפראייר שקורעים לו את הצורה עם ארנונה מפלצתית שהוא לא מקבל דבר בתמורה. תשמעו לי: הפאזה הבאה של המאבק החברתי הוא העיריות והרצון לאיחודם. חכו ותראו

אירועים קרובים