חדש בחיפה: מוזיאון לתולדות המחשב האישי בישראל

המוזיאון ממוקם בבית מדיאטק היי-טק, זרוע ההדרכה הצפונית של מטריקס ● היוזמה להקמת המוזיאון היא של מנכ"ל החברה, יריב ענבר, שאסף וליקט מחשבים במשך 18 שנים ● הוא פנה לגופים שונים וקיבל סירוב, ובעקבות כך החליט להקים את המוזיאון בעצמו

רוצים להיזכר באטארי, בקומודור 64 ובמחשב הנייד הראשון בעולם (ששקל 13.5 ק"ג)? מוצגים אלה ואחרים נמצאים במוזיאון לתולדות המחשב האישי הראשון מסוגו בישראל, שנפתח באחרונה בחיפה. במוזיאון מוצגים יותר מ-70 דגמי מחשבים, משנות ה-70 ועד שנות ה-90 של המאה הקודמת. בין המחשבים המוצגים במוזיאון ניתן למצוא מחשבים שהיו פופולאריים לפני 30 שנים לצד כאלה שהיו נדירים כבר אז.

היוזמה להקמת המוזיאון הגיעה מיריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק היי-טק, זרוע ההדרכה הצפונית של מטריקס (Matrix). ענבר ניסה למצוא אכסניה למחשבים העתיקים, אותם אסף וליקט במשך 18 שנים מאנשים שנפטרו מהם. הוא שיפץ, ניקה ותיקן בעצמו את המחשבים. לאחר מכן הוא פנה לגופים גדולים שיסייעו בהקמת המוזיאון – וקיבל סירוב. בסופו של דבר החליט ענבר להקים את המוזיאון בעצמו.

"כבר שנים שאני חולם להקים בארץ מוזיאון לשימור מורשת המחשבים בישראל", אמר ענבר. "במהלך ביקוריי במקומות שונים בעולם פקדתי מוזיאונים מהסוג הזה, ותמיד אמרתי לעצמי שיום יבוא ויקום מוזיאון כזה בארץ. לאחר שראיתי שהוא לא קם, הקמתי אותו בכוחות עצמי".

ענבר קורא "לכל מי שיש ברשותו מחשב ישן ומעוניין לתרום אותו כדי שיהיה חלק מהאוסף שבמוזיאון לפנות אליי. אני מבטיח לתחזק ולשמור על הפריטים, וכמובן לתת קרדיט לתורמים".

המוזיאון פועל ללא תשלום, ממוקם בבית מדיאטק היי-טק בחיפה ופועל לאורך שעות הפעילות של החברה. לפרטים ניתן להיכנס לאתר המוזיאון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים