פייסבוק יוצאת נגד מעסיקים שמבקשים ממועמדים לעבודה את הסיסמה שלהם

"כמשתמשי פייסבוק, בשום אופן אל תמסרו את הסיסמה שלכם ואל תניחו לאיש לגשת לחשבון שלכם, או לפגוע בצורה אחרת באבטחת החשבון שלכם או בפרטיות של חבריכם", כתבה מנהלת הפרטיות הראשית של החברה ● בקונגרס האמריקני מנוסחת בימים אלה הצעת חוק שתאסור על מעסיקים להיכנס לחשבונות בפייסבוק של מועמדים לעבודה

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

אולי כאמצעי נוסף במסגרת ההיערכות להנפקה פרסמה פייסבוק (Facebook) קריאה למועמדים לעבודה שלא למסור למעסיקים הפוטנציאליים את הסיסמה שלהם לרשת החברתית.

"כמשתמשי פייסבוק, בשום אופן אל תמסרו את הסיסמה שלכם ואל תניחו לאיש לגשת לחשבון שלכם, או לפגוע בצורה אחרת באבטחת החשבון שלכם או בפרטיות של חבריכם", כתבה ארין איגן, מנהלת הפרטיות הראשית של פייסבוק, בהודעה שפרסמה באחרונה. "איש אינו רשאי לדרוש מכם לשתף מידע פרטי כדי לזכות במשרה".

איגן אף רמזה, כי יש לכך השלכות משפטיות. "אם המעסיק יגלה בחשבון פייסבוק שהמועמד לעבודה שייך לקבוצה מסוימת (למשל, קבוצת גיל כלשהי) הוא חושף את עצמו לתביעות משפטיות על אפליה אם המועמד לא יתקבל בסופו של דבר לעבודה", ציינה.

כמו כן, בקונגרס האמריקני שוקדים על הצעת חוק שתאסור על מעסיקים להיכנס לחשבונות פייסבוק של מועמדים לעבודה. הסנטור ריצ'רד בלומנטל (דמוקרט מקונטיקט) מסר לאתר Politico שהצעת חוק כזו תוגש בעתיד הקרוב. לדברי הסנטור, גישה לחשבון פייסבוק דומה לבדיקת פוליגרף שעל פי החוק האמריקני אסור להשתמש בה כאמצעי לסינון מועמדים לעבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים