חיפוש בפיירפוקס יבוצע כברירת מחדל בתקשורת מאובטחת

משתמשי פיירפוקס יוכלו ליהנות בקרוב מחיפוש בגוגל בתקשורת SSL - כברירת מחדל ● "כיום אנחנו עורכים מבחנים בחיפוש מובנה בגוגל בתקשורת SSL מוצפנת שמתבצעים בערוץ הראשוני Nightly, ולאחר שיושלמו בהצלחה נעבור לערוץ AURORA; לאחר מכן ייושם החידוש גם בגרסאות הבטה", מסר דובר מוזילה ● לדבריו, "בסופו של דבר יגיע החיפוש בפרוטוקול HTTPS כברירת מחדל לכלל משתמשי פיירפוקס, ולא רק בשפה האנגלית"

לא HTTPS? לא נכנסים! אילוסטרציה: אימג'בנק

חוקר אבטחה התריע בשנה שעברה על באג בפיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla), אולם למעשה, זה לא באג אלא מאפיין: העובדה שחיפושים באינטרנט נעשים בפרוטוקול HTTP רגיל ולא בתקשורת SSL מוצפנת (פרוטוקול HTTPS) מאפשרת לספקיות אינטרנט או גורמי ממשל להיעזר בכלים מיוחדים כדי לעקוב אחר מילות המפתח ששימשו לחיפוש, או להפעיל צנזורה.

בנוסף לכך, בפרוטוקול HTTP רגיל "מדליפים" הדפדפנים לאתרי היעד את מילות המפתח ששימשו על מנת להגיע לאתר. משווקים שמחים לקבל מידע כזה כדי לשפר את מסעות הפרסום שלהם, אך רבים מהגולשים מעדיפים לשמור על הפרטיות ולמנוע מסירה של פרטים כאלה.

באוקטובר האחרון הודיעה גוגל (Google), כי היא מתחילה לאפשר לכל המשתמשים הרשומים לבצע חיפוש בתקשורת SSL מוצפנת (בפרוטוקול HTTPS), אלא שעל פי מאט קטס, מהנדס בגוגל, פחות מ-10% מכלל החיפושים באתר מתבצעים על ידי משתמשים רשומים.

כעת עושה מוזילה צעד נוסף ומאפשרת למשתמשי פיירפוקס לבצע כברירת מחדל חיפוש בגוגל בפרוטוקול HTTPS. "כיום אנחנו עורכים מבחנים בחיפוש מובנה בגוגל בתקשורת SSL מוצפנת. המבחנים מתבצעים בערוץ הראשוני Nightly, ולאחר שיושלמו בהצלחה נעבור לערוץ AURORA. לאחר מכן ייושם החידוש גם בגרסאות הבטה", מסר דובר מוזילה. "בסופו של דבר יגיע החיפוש בפרוטוקול HTTPS כברירת מחדל לכלל משתמשי פיירפוקס, ולא רק בשפה האנגלית".

לא מכבר יצאו בארגון Electronic Frontier Foundation במסע פרסום לקידום החיפוש בפרוטוקול HTTPS. "זהו מהלך חשוב למשתמשי פיירפוקס, שמונים כיום כ-25% מכלל הגולשים באינטרנט" נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג של הארגון.

לא ניתן היה לקבל תגובה מגוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים