יאהו! הגישה תביעה נגד פייסבוק על הפרת זכויות בעשרה פטנטים

החברה דורשת מפייסבוק דמי רישוי על שימוש בטכנולוגיות שפיתחה, לאחר שעשתה שימוש בפטנטים שלה במנגנונים לפרסום, הגדרות פרטיות, עדכוני חדשות ומשלוח הודעות ● התביעה פותחת חזית חדשה בקרבות המשפטיים בין חברות ההיי-טק המובילות ועשויה להעיב על ההנפקה המתוכננת של פייסבוק, לפי שווי שעשוי להגיע ל-100 מיליארד דולרים

יאהו! (!Yahoo) הגישה אתמול (ב') תביעה נגד פייסבוק (Facebook) בטענה שהיא הפרה זכויות שלה בעשרה פטנטים שקשורים לפרסום באינטרנט.

כתב התביעה, שהוגש לבית המשפט הפדראלי בסן חוזה, קליפורניה, פותח חזית חדשה בקרבות הפטנטים ומצרף את חברות המדיה החברתית להתכתשויות המשפטיות הבלתי פוסקות שמנהלות החברות הפועלות בזירות הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח, בהן מיקרוסופט (Microsoft), מוטורולה (Motorola) ואפל (Apple).

הידיעה על התביעה שהגישה יאהו! עשויה להעיב על ההנפקה המתוכננת של פייסבוק, לפי שווי שעשוי להגיע ל-100 מיליארד דולרים.

דובר פייסבוק, ג'ונתן תאו, ציין, כי בחברה למדו על התביעה רק מהפרסומים במדיה. "התאכזבנו לשמוע שיאהו!, שותפה ותיקה שלנו וחברה שהרוויחה לא מעט מהקשרים עימנו, החליטה לפתוח נגדנו בהליכים משפטיים", מסר.

מיאהו! נמסר, כי בחברה משוכנעים שבית המשפט יקבל את טענותיה. על פי יאהו!, "למרבה הצער, לא הצלחנו ליישב את הסוגיה במגעים שניהלנו עם אנשי פייסבוק, ולפיכך נאלצנו לפנות לבית המשפט".

בחודש שעבר פורסם בראשונה, בידיעה שהופיעה בניו-יורק טיימס (New York Times), כי יאהו! דורשת מפייסבוק דמי רישוי על שימוש בטכנולוגיות שפיתחה. מקור יודע דבר מסר, כי לטענת החברה, השימוש בפטנטים שלה נעשה במנגנונים לפרסום, הגדרות פרטיות, עדכוני חדשות ומשלוח הודעות.

נציגים של שתי החברות נועדו בחודש שעבר ודנו ב-10 עד 20 פטנטים, אם כי המקור לא ידע לומר איזה סכום דורשת יאהו! מפייסבוק. מיאהו! נמסר כבר בחודש שעבר, כי במידת הצורך היא לא תירתע מלהגיש תביעה משפטית. לטענתה, חברות אחרות משלמות דמי רישוי תמורת שימוש בפטנטים שלה.

"חברת יאהו! צריכה לפעול מתוך אחריות לבעלי המניות שלה, העובדים ושאר הגורמים, ולשם כך עליה להגן על הקניין הרוחני שלה", נמסר מטעמה בחודש שעבר. דובר פייסבוק מסר גם אז הודעה בנוסח דומה, ועל פיה "יאהו! פנתה אלינו במקביל לפנייה לניו-יורק טיימס, ומשום כך עדיין לא הספקנו לגבש את עמדתנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים