לאור המצב הביטחוני בדרום: כ-200 אלף תלמידים ממשיכים את שגרת הלימודים בצורה מתוקשבת

עיקר פעילות הילדים כללה משימות לימודיות ומשימות הפגה, אותן קיבלו ממורים ומרכזי תיקשוב הפועלים ב-400 בתי הספר ברחבי המחוז ● צביה שמוקלר, מפקחת תיקשוב באזור הדרום: "המטלות אינן חובה - הכוונה היא להכניס את הילדים למסגרת" ● לדבריה, "במקרה שהמצב יימשך, יוכרז נוהל חירום, במסגרתו כל ספקי התוכן של המשרד יפתחו את אתריהם ויסייעו לבתי הספר להרכיב תוכניות לימודים המותאמות למצב"

כ-200 אלף תלמידים ממחוז דרום, המתגוררים בישובים בהם הושבתו הלימודים עקב המתיחות הביטחונית, קיימו היום (א') שגרת לימודים באמצעות מערך למידה מתוקשבת. עיקר פעילות הילדים כללה משימות לימודיות ומשימות הפגה, אותן קיבלו ממורים ומרכזי תיקשוב הפועלים ב-400 בתי הספר ברחבי המחוז.

לדברי צביה שמוקלר, מפקחת תיקשוב באזור הדרום, מערך הלימודים המתוקשב פועל גם בשגרה במרבית בתי הספר. זאת, כחלק משילובם של בתי הספר האלו בתוכנית התיקשוב הלאומית. בשיחה עם אנשים ומחשבים, אמרה שמוקלר, כי הפעילות החינוכית בימי שגרה כוללת גם פעילות אינטראקטיבית, ולכן בתקופות חירום, שפוקדות את האזור מדי פעם, ישנה ממילא תרגולת ידועה ומוכרת – כפי שהחלה גם היום.

"ביום הראשון ללימודים המתוקשבים, חלק מהמורים ומבתי הספר, במיוחד אלו העובדים דרך מערכת התיקשוב של אזור הדרום, מטילים על הילדים משימות הפגה, להרגעת המתח והתחלת חזרה לשגרה. המטלות אינן חובה, והכוונה היא להכניס את הילדים למסגרת", אמרה שמוקלר.

לדבריה, אם רשויות הביטחון יאלצו להמשיך את שגרת הלימודים מחוץ לבית הספר עקב המצב, יש למשרד תוכניות מוכנות לפיהן מורים יכולים לנהל את תוכניות הלימודים ולמנוע פגיעה ברציפות תוכניות הלימוד. "כל בית ספר מנהל עם תלמידיו שגרת לימודים מתוקשבת בהתאם לחומר הלימודים האחרון שנלמד בכיתה ערב חופשת פורים, ואין שום סיבה שזה לא יעבוד גם במצבי חירום", מסרה.

עוד הוסיפה, כי במקרה והמצב יימשך יותר ממספר ימים, יוכרז במשרד נוהל חירום, במסגרתו כל ספקי התוכן של המשרד יפתחו את אתריהם ויסייעו לבתי הספר להרכיב תוכניות לימודים המותאמות למצב, כפי שקרה במקרים דומים. בנוסף, מסרה שמוקלר, כי לקראת סוף היום תיערך במחוז הערכת מצב ובדיקה של אחוזי ההיענות מצד התלמידים. אולם, מדיווחים הנכונים למועד כתיבת שורות אלו, נראה כי רוב התלמידים שיתפו פעולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים