חוקרים מ-DARPA ו-MIT מפתחים מערכת ענן עם יכולות של תיקון עצמי

החוקרים מבקשים לפתח סביבה של מיחשוב ענן שתוכל לזהות מיד מתקפות מקוונות ולהתגונן מפניהם - כשם שהגוף האנושי תוקף וירוסים ● לשם כך מגבשים החוקרים מתווים שמתארים את אופן הפעולה התקין בסביבה של מיחשוב הענן ומשתמשים בו כמודל לגילוי מתקפות וחזרה מיידית לפעולה סדירה

משרד ההגנה האמריקני מממן מחקר שמתמקד בפיתוח של סביבת ענן עם יכולות של תיקון עצמי במקרים של מתקפות מקוונות.

החוקרים, אנשי המעבדה למדעי המחשב ובינה מלאכותית של MIT, מבקשים לפתח מערכת חדשה שתסייע לסביבות של מיחשוב ענן לגלות מתקפות מקוונות ולהתאושש מהן באופן כמעט מיידי, על פי ההודעה שפורסמה מטעם האוניברסיטה. זאת במסגרת פרויקט של סוכנות DARPA למיחשוב ענן חסין.

בדרך כלל, כאשר רשת מותקפת, היא קורסת במלואה, גם אם ההתקפה התמקדה ברכיב אחד בלבד – מחשב או אתר אינטרנט, למשל. החוקרים של MIT מבקשים לפתח מערכת שתוכל לגלות מתקפות ולהתגונן מפניהן בזמן אמת, מבלי לקרוס. לשם כך הם מגבשים מתווים שמתארים את אופן הפעולה התקין בסביבה של מיחשוב הענן ומשתמשים בו כמודל לגילוי מתקפות וחזרה מיידית לפעולה סדירה.

פרופסור מרטין ריינרד, חוקר ראשי במעבדה למדעי המחשב ובינה מלאכותית של MIT, משווה את הסביבה של מיחשוב הענן בעלת היכולות של התיקון העצמי לגוף האנושי – שברגע שמתגלה בו וירוס, הוא מתחיל מיד בריפוי עצמי. ריינרד מבקש לפתח רשת שתוכל לפעול בצורה דומה.

"בדומה לאופן שבו עוקבת מערכת הניטור של הגוף האנושי אחר המאפיינים של הפעולה התקינה של הגוף, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שמתקפה מוצלחת מתאפיינת בפעולה חריגה של המערכת", הסביר ריינרד. "אנחנו עוקבים אחר התנהלות 'תקינה' של מערכת הענן, מגדירים את ליבת המערכת שאנחנו מבקשים לשמור עליה ומקווים שהדבר יסייע להגן על הענן מפני מתקפות".

כדי שהפרויקט יצליח חייבים החוקרים להבין היטב את אופן הפעולה של הסביבה של מיחשוב הענן, אך, לדברי ריינרד, הנושא עדיין לא נחקר לעומק. אם החוקרים יצליחו להבין כיצד משפיעה ההתנהגות של כל רכיב על המערכת הכוללת, אמר, ניתן יהיה למנוע מתקפות עתידיות.

האבטחה של מיחשוב הענן ניצבת בראש סדר העדיפויות של הצבא האמריקני והממשל הפדראלי, נוכח האימוץ המהיר שלו גם על ידי גורמי ממשל. במשרד ההגנה, למשל, היה הצבא אחד הקופצים הראשונים על העגלה של מיחשוב הענן, והדואר האלקטרוני שלו מבוסס כיום במידה רבה על שירות ענן פרטי שמתארח בסוכנות למערכות מידע של משרד ההגנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים