אגף התיקשוב נערך לירידה לנגב בפרויקט-על בשווי מיליארדי שקלים

במסגרת ההיערכות מבוצעים תכנונים רבים כיצד למקסם את הזזת בסיסי התיקשוב ממרכז הארץ, וכיצד לבנות חוות שרתים חדשות, לרבות ביצוע פרויקטי גיבוי ויתירות למערכות ה-IT המבצעיות ולמערכות ה-IT תומכות הלחימה ● תת-אלוף אילה חכים, מפקדת לוט"ם: "במסגרת הפרויקט אנו מעצבים תפיסות חדשות: היכן ממקמים את המערכות שלנו, היכן יהיו המשתמשים, וכיצד להיערך אל מול המגמות הטכנולוגיות העתידיות" ● לדבריה, "המעבר לדרום מהווה עבורנו הזדמנות פז לתכנן את תשתיות המיחשוב והתקשורת בצורה טובה יותר"

אגף התיקשוב בצה"ל נמצא בשיא ההיערכות לקראת ירידת בסיסי צבא רבים לנגב, לעיר הבה"דים, ובתוכם – יחידות IT צה"ליות רבות. במסגרת ההיערכות מבוצעים תכנונים רבים כיצד למקסם את הזזת בסיסי התיקשוב ממרכז הארץ, וכיצד לבנות חוות שרתים חדשות, לרבות ביצוע פרויקטי גיבוי ויתירות למערכות ה-IT המבצעיות ולמערכות ה-IT  תומכות הלחימה. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי המדובר בפרויקט-על בהיקף מיליארדי שקלים, שצפוי להסתיים, ככל הנראה, על פי התכנון בשנת 2017.

במסגרת תכנון המעבר, מעצבים, מזה שלוש שנים, אנשי לוט"ם (ר"ת היחידה לתיקשוב ולטכנולוגיות מידע) שבאגף התיקשוב, ביחד עם אנשי מטה אגף התיקשוב, גורמי בינוי בצבא ובמשרד הביטחון ואנשי אגף התיכנון בצה"ל – את בניית התשתיות הפיסית והמיחשובית של יחידות ה-IT הצה"ליות שיירדו לנגב, את מרכזי המיחשוב, ואת מערכות התקשורת.

עוד נבחנים ביצועים של פרויקטי וירטואליזציה, בניית ענני מיחשוב פרטיים, ניצול אנרגיה בחדרי המיחשוב, התייעלות מיחשובית וצמצום נדל"ן. כן נבדקים היבטי אבטחת מידע.

על פי המתוכנן, רוב יחידת לוט"ם היושבת במרכז הארץ, גופי מיחשוב נוספים בלוט"ם ומחוצה לו, שכיום נמצאים במרכז הארץ, וכן יחידת אופק – ה-IT של חיל האוויר – צפויים לעבור לנגב, בצמוד לקמפוס הטכנולוגי שיוקם ליד אוניברסיטת בן גוריון בנגב. במרחק כמה ק"מ משם תוקם יחידת מודיעין גדולה, שתעבור אף היא ממרכז הארץ דרומה, והקרבה הפיסית צפויה להוביל לשיתופי פעולה בין גופי ה-IT הצה"ליים השונים.

הקמת מרכזי המיחשוב בדרום תיעשה מתוך ראייה של גידול בצרכי הצבא ולקוחותיו, המפקדים והחיילים. בתכנונים מושם דגש על היערכות למגמות מיחשוב עתידיות, היבטים ירוקים והתבססות על תשתיות חוסכות חשמל ואנרגיה. מרכזי המיחשוב שיוקמו יספקו פתרונות מיחשוב, גיבוי, אחסון, יישומים ואבטחת מידע לאלפי חיילים ביחידות צה"ל בדרום הארץ, ולעשרות אלפי חיילים בכלל הצבא.

מעצבים תפיסות חדשות

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה תת-אלוף אילה חכים, מפקדת יחידת לוט"ם שבאגף התיקשוב, כי "במסגרת הפרויקט אנו מעצבים תפיסות חדשות: היכן ממקמים את המערכות שלנו, היכן יהיו המשתמשים, וכיצד להיערך אל מול המגמות הטכנולוגיות העתידיות".

היא הוסיפה, כי "המדובר בהשקעות לא מבוטלות. המעבר לדרום מהווה עבורנו הזדמנות פז לתכנן את התשתיות המיחשוב והתקשורת בצורה טובה יותר, תוך מתן מענה לצורך ביתירות. ההזדמנות היא גם בהיבטי ההתחדשות. אנו מתבססים על החזון של דמויות ענק מהעבר, שהגו את הקמת ממר"ם. חזון זה מתאדה מול השינויים הטכנולוגיים התכופים. לדור שלי יש הזדמנות וזכות להקים את תשתית המיחשוב לדורות הבאים. המדובר באחריות אדירה".

לדברי תת-אלוף חכים, "נוכל לשדרג את מערך התיקשוב הצה"לי בכמה היבטים: כוח אדם, הקרבה לאוניברסיטת בן גוריון בנגב, הקרבה לתעשיית ההיי-טק בדרום והקרבה ליחידות IT צהליות אחרות. זהו מהלך לאומי שמשמעותו Win-Win, נהיה הסיבה והמסובב לשיפור ה-IT ברמה הצה"לית והלאומית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאור

    פשוט חרטוט. אין מילים אחרות. 10 שנים אתם ב"שיא ההערכות" - תגידו לא נמאס לכם ? פשוט פרוייקט שמנוהל בצורה הכי מגוכחת ומסורבלת שקיימת ואני מכיר את זה מבפנים ועוד מההתחלה של ה"פרוייקט" הזה כל הזמן כותבים לי "תפיסות" , "מתודולוגיות" ושאר ירקות. פלא שהאזרחים כועסים על הצבא השלומיאלי הזה ???

אירועים קרובים